پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
دود ارتباط ایران با شرق به چشم منتظران چراغ سبز آمریکا خواهد رفت / برای برقراری ارتباط با کشورها التماس نمی‌کنیم
دود ارتباط ایران با شرق به چشم منتظران چراغ سبز آمریکا خواهد رفت / برای برقراری ارتباط با کشورها التماس نمی‌کنیم

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دود ارتباط ایران با کشورهای شرقی به ویژه چین و روسیه، به چشم کسانی خواهد رفت که هنوز منتظر چراغ سبز آمریکا هستند تا با ایران مذاکره داشته باشد.

محمد حسن آصفری  در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره اهمیت رویکرد نگاه شرق در سیاست خارجی دولت سیزدهم اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به ارتباط با تمام کشورهای دنیا غیر از رژیم صهیونیستی است. درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران کشوری توانمند در تمام عرصه‌ها جمله نظامی، منابع طبیعی مانند نفت و گاز، قدرت نرم افزاری و... است که توانسته جبهه مقاومت را در برابر استکبار جهانی شکل دهد.

وی افزود: کشوری مانند آمریکا، قطعا بیش از ایران از قطع ارتباط فی ما بین متضرر است چرا که آمریکا برای پیاده سازی سیاست‌های خود در منطقه غرب آسیا، نیاز به مذاکره با ایران دارد. آمریکا نباید فکر کنند اینکه اجازه ارتباط اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای اروپایی را نداده‌‌اند، دیگر آخر دنیا است بلکه جمهوری اسلامی ایران دارای قدرتی است که تمامی کشورهای دنیا علاقه‌مند به ارتباط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با آن هستند.

آصفری ادامه داد: متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد ارتباط با کشورهای غربی قرار داد و ارتباط با دنیا را معطوف به ارتباط با غرب قلمداد کرد. درحالی که شاهد بودیم کشورهای اروپایی غیر از آن که ایران در پشت میز مذاکرات متوقف کردند، هیچ اقدام دیگری انجام ندادند و ادامه روند مذاکرات، هیچ دستاوردی برای ایران نداشت.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت سیزدهم صرفا برقراری ارتباط با کشورهای شرقی نیست بلکه اعتقاد ما ارتباط با تمامی کشورهای دنیا است؛ اما شرایط و جایگاه ایران در شرایط کنونی به گونه‌ای است که برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها، خواهش و التماس نمی‌کند. جمهوری اسلامی به دنبال این است که براساس منافع ملی، مصلحت کشور و ارتباط بردبرد، با تمامی کشورهای دنیا ارتباط داشته باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور روسیه تصریح کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه، اتفاق خوب و مبارکی بود؛ جمهوری اسلامی با کشور روسیه، مشترکات بسیار زیادی دارد که اصلی ترین این اشتراک بین این دو کشور، اهمیت مبارزه با تروریسم در منطقه است. امروز موضوع تروریسم علاوه بر منطقه، تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود.

آصفری اضافه کرد: وجود منابع مشترک نفت و گاز در حوزه دریای خزر، انجام مبادلات کالا با کالا، همکاری در حوزه صنعت ریلی و ماشین سازی، صادرات محصولات کشاورزی و... از جمله مولفه‌های مهم همکاری ایران و روسیه محسوب می‌شود. جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که در حوزه‌های مختلف، همکاری‌های بلند مدتی را با کشورهایی مانند چین و روسیه داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ارتباط با کشورهای دنیا مانند یک مسیر دوطرفه است، یادآور شد: همان اندازه که کشورهایی مانند چین و روسیه از ایران توقع واردات کالاهای خودشان را دارند، جمهوری اسلامی ایران نیز توقع صادرات به این کشورها را دارد. درواقع مسیر توافق بین ایران و چین و روسیه باید دو طرفه به نفع همه طرف‌ها باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دود ارتباط ایران با کشورهای شرقی به ویژه چین و روسیه، به چشم کسانی خواهد رفت که هنوز منتظر چراغ سبز آمریکا هستند تا با ایران مذاکره داشته باشد. ایران آمادگی این را دارد که توانایی خود را در زمینه برقراری امنیت، در اختیار کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس بگذارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام