پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
سیاست چماق و هویج راهکار حل مناقشات نیست/ افزایش همکاری ایران با آژانس در صورت لغو تحریم‌ها
سیاست چماق و هویج راهکار حل مناقشات نیست/ افزایش همکاری ایران با آژانس در صورت لغو تحریم‌ها

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در  مجلس با بیان اینکه امریکا اگر سیاست چماق و هویج را اتخاذ کند، پیروز مذاکرات نخواهد بود زیرا این سیاست راهکار حل مناقشات نیست، گفت: اگر امریکا نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام کند، ایران همکاری خود را با آژانس افزایش می‌دهد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مذاکرات وین، گفت: مذاکرات با هدف انجام توافق موافق در حال انجام است و امیدواریم امریکایی‌ها مانند گذشته بدعهدی نکنند، آنها باید بر اساس عقلانیت و منطق تصمیم بگیرند و به تعهداتشان پایبند باشند. همچنین بدانند که سیاست‌های فشار حداکثری یا صدور قطعنامه علیه ایران یا تحریم نمی‌تواند ملت ایران را از تامین حقوق قانونی خود منصرف کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا اگر یک قدم در مسیر اجرای تعهدات بردارد، ایران دو قدم بر خواهد داشت اما تا به حال اینگونه نبوده و به میزان هر قدمی که ایران برداشته دو قدم به عقب برداشتند و فشارهای خود را بیشتر کردند لذا امیدواریم در این دور مذاکرات بر اساس عقلانیت تصمیم بگیرند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: امریکایی‌ها اگر سیاست لغو تحریم‌ها را اتخاذ و اجرایی کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری خود با مجموعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشتر خواهد کرد. آمریکا اگر سیاست چماق و هویج را دنبال کند، موفق نخواهد شد. این سیاست شکست خورده و راهکار حل مناقشات نیست.

آصفری در ادامه یادآور شد: بازار عظیم سرمایه گذاری در ایران فرصتی برای غربی ها و امریکایی‌ها است و به نفع آنهاست که اختلافات را در قالب مذاکرات حل کنند. توافق حاصل شود یا نه، ایران نفت خود را به فروش می‌رساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آقای باقری پس از بازگشت از وین را به مجلس دعوت خواهیم کرد تا گزارشی از روند مذاکرات به نمایندگان ارایه دهد، مجلس آمادگی لازم برای تصویب قانون در صورت عدم پایندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان یا اعمال تحریم جدید دارد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام