پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
​طرح جامع امامزاده ۷۲ تن ساروق تهیه شده است
​طرح جامع امامزاده ۷۲ تن ساروق تهیه شده است

نماینده مردم اراک در مجلس،گفت: طرح جامع امامزاده ۷۲ تن ساروق تهیه شده و اجرای آن نیاز به اعتبار دارد تا در راستای تبدیل این مکان به پایگاه قرآنی گام موثری برداشته شود.  

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد مهدی اسماعیلی در جریان بازدید از امامزاده ۷۲ تن ساروق افزود:  امید است با تصمیم گیری های موثر بتوان برنامه‌ای شاخص در شان امامزاده ۷۲ تن این شهر انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با همکاری استانداری مرکزی سال آینده در امامزاده ۷۲ تن ساروق انجام می‌شود.

وی درپایان یادآورشد: معجزه قرآنی صورت گرفته در امامزاده ۷۲ تن ساروق، معجزه قرن است و مخاطب آن همه مسلمانان جهان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این معجزه نشان می‌دهد جایگاه این امامزاده بسیار مبارک و مقدس است و همه باید از این جایگاه معنوی بهره‌مند شوند.

اسماعیلی یادآور شد: قسمت قدیمی‌ امامزاده نیازمند بازسازی و مرمت است که باید در اسرع وقت انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بازسازی بخش قدیمی این امامزاده با مشارکت اوقاف و میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار مورد نیاز آن هرآنچه استانداری تشخیص دهد، بدون هیچ‌گونه بروکراسی اداری اختصاص می یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: اقداماتی توسط سازمان میراث فرهنگی برای امامزاده ۷۲ تن ساروق انجام شده اما نگاه استانی سبب شده این امامزاده به پایگاه شاخص قرآنی تبدیل نشود.

محمد حسن آصفری افزود: طرح جامع امامزاده ۷۲ تن ساروق تهیه شده و اجرای آن نیاز به اعتبار دارد تا در راستای تبدیل این مکان به پایگاه قرآنی گام موثری برداشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود امامزاده ۷۲ تن و کربلایی کاظم ساروقی که معجزه قرن بود، نیاز است بسته فرهنگی در راستای معرفی کربلایی کاظم و احیای فرش این شهر تاریخی و فرهنگی تهیه شود./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام