پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
افزایش پلکانی تعرفه پرمصرف‌ها جلوی مصرف بی‌رویه برق را می‌گیرد
افزایش پلکانی تعرفه پرمصرف‌ها جلوی مصرف بی‌رویه برق را می‌گیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پلکانی تعرفه برق مشترکان پرمصرف می‌تواند، علاوه‌بر ابزاری برای ضابطه‌مند کردن مصرف اقشار پرمصرف، منبع درآمدی برای تاسیس نیروگاه‌های جدید و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر افزایش پلکانی تعرفه برق مشترکان پرمصرف، گفت: اگرچه موضوع انرژی مسئله مهمی برای کشور است و لازم است به آن توجه شود اما به مسئله احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ایجاد نیروگاه‌های جدید به‌عنوان یکی از تکالیف قانون برنامه ششم توسعه، در چندین سال گذشته توجه نشده است، در حالی که می‌توانست بالغ بر 4500 مگاوات بر ظرفیت تولید برق کشور بی‌افزاید اما متاسفانه گامی در این حوزه برداشته نشد و ما در برخی مواقع مانند فصل تابستان با مشکل تامین برق مواجه شدیم.

ساخت نیروگاه‌های جدید در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست/ضرورت مدیریت مصرف برق در کشور

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز برخی از نیروگاه‌های کشور فرسوده شده و حدود 20 سال از عمر آنان می‌گذارد به همین دلیل باید برای پاسخگویی به نیاز کشور نیروگاه جدید احداث شود اما به‌یقین چنین اتفاقی در کوتاه مدت میسر نخواهد شد لذا لازم است به مصرف برق در کشور به طور جدی توجه شده و مدیریت صحیحی در این حوزه اعمال شود.

وی افزود: باتوجه به ارزش منابع، برای کشور به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست برخی از اقشار جامعه بی‌ضابطه به مصرف بی‌رویه خود ادامه دهند چراکه مصرف بی‌رویه ازسوی یک قشر سبب شده تا ما با مشکل در تامین برق مواجه شویم و به نوعی در حق اقشاری که مصرف متوسط و پایین دارند اجحاف صورت بگیرد.

آصفری تاکید کرد: از آنجا که در لایحه بودجه به افزایش پلکانی تعرفه برق مشترکان پرمصرف اشاره شده، معتقدم این مصوبه می‌تواند تا حدودی جلوی مصرف بی‌رویه و بیش از حد اقشار پرمصرف جامعه را گرفته و فشار بر نیروگاه‌ها را کاهش دهد، ازسوی دیگر هزینه مصرف افرادی -که بیش از سقف الگوی مصرف استفاده دارند- می‌تواند یک منبع درآمد برای تاسیس نیروگاه‌های جدید و تولید برق باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید طوری برنامه‌ریزی کند تا اقشاری کم‌مصرف با افزایش تعرفه مواجه نشوند، اظهار کرد: باید تنها اقشاری که مصرف بی‌رویه دارند مشمول این مصوبه شده که هم تنبیهی برای آنان بوده تا به سمت ضابطه‌مند کردن مصرف خود گام بردارند و هم از درآمد حاصل در جهت ایجاد نیروگاه جدید و بازسازی نیروگاه‌های فرسوده استفاده کرد.

کشور باید به سمت تولید برق هسته‌ای نیز حرکت کند/آلودگی هوا در مازوت‌سوزی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور باید به سمت تولید برق هسته‌ای نیز حرکت کند، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مازوت‌سوزی در برخی از نیروگاه‌ها زمینه آلودگی هوا در شهرها را فراهم کرده است لذا باید انرژی پاک در  کشور تولید شود./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام