پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
خدمات موقوفات باید برای مردم مشهود باشد
خدمات موقوفات باید برای مردم مشهود باشد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات ارزشمند موقوفات باید در محل وقف مشهود باشد و در این راستا باید رضایتمندی شهروندان‌ را جلب کرد.

محمدحسن آصفری روز پنجشنبه در نشست با بخشداران، شماری از دهیاران و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: بسیاری از افرادی که امروز نسبت به برخی اقدامات اوقاف استان گلایه دارند، از واقفان خیراندیش هستند و مخالفتی با این سنت حسنه ندارند.

 

وی ادامه داد: هیچ فردی در استان مرکزی مخالف وقف نیست اما  برخی عملکردها گلایه برخی هموطنان به خصوص روستاییان را به دنبال داشته و انتظار می‌رود بخشی از مشکلات که در استان قابل پیگیری است، مرتفع شوند و بخشی دیگر که منشا ملی دارد در مرکز کشور پیگیری شود.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برخی از مناطق استان مرکزی به خصوص اراک و خنداب که مردم از زمین‌های خود سند قدیمی دارند، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سند جدید دریافت و ادعای مالکیت دارد و از برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند که انتطار می‌رود این مسائل با جدیت پیگیری شود.

 

آصفری بیان کرد: برخی از موقوفات که ۹۹ ساله بوده تاریخ آنها گذشته و باید به مردم بازگردند اما اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای این موقوفات سند جدید دریافت کرده که این امر موجب ناخرسندی مردم شده است.

 

وی اضافه کرد: وقف موضوع بسیار مهمی است اما حقوق مردم نیز اهمیت دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جایگاه این سنت حسنه تقویت شود.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تا آنجایی که امکان دارد باید طوری انعطاف به خرج دهد تا رضایت مردم جلب و جایگاه وقف در جامعه تقویت شود.

 

بیش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

 

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام