پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
دولت بر سامان جدی آلودگی هوای اراک تاکید دارد
دولت بر سامان جدی آلودگی هوای اراک تاکید دارد

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان مرکزی امروز با رئیس جمهوری دیدار داشت و در این نشست تاکید جدی برای سامان آلودگی هوای اراک و حل معضل مازوت‌سوزی نیروگاه شازند شد.

«محمدحسن آصفری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست رئیس جمهوری در خصوص مهار وضعیت کنونی آلودگی هوای اراک و بررسی مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند به معاون اجرایی خود دستور داد و قرار است که به‌فوریت این مهم از سوی وزیر نفت پیگیری شده و سامان شرایط نامناسب کیفیت هوای این شهر در افزایش بی‌رویه دی‌اکسید گوگرد و سایر آلاینده‌ها  در دستور کار باشد.

وی توضیح داد: در نشست امروز مجمع نمایندگان استان مرکزی با مدیریت ارشد اجرایی کشور همچنین قول مساعد برای پیگیری ویژه مسایل واحدهای تولیدی هپکو و آذرآب داده شد و دستورات لازم در این راستا به معاون اجرایی ریاست جمهوری ارایه شده است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان اظهار داشت: این نشست با رئیس جمهوری سه ساعت به‌طول انجامید و یکی از مباحث محوری آن تکیه بر استفاده از نیروهای شایسته درحوزه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و معاونت‌های استانداری و مدیران کل ادارات به منظور راهبری بهینه امور بود.

 

آصفری اضافه کرد: مقوله تراز بودجه استان نیز در نشست مذکور مطرح شد و اینکه دیار آفتاب با رتبه پنجم در درآمد کشور ،در برگشت بودجه رتبه‌های بیست‌ وچهارم را دارد به بحث و نظر گذاشته شد و قرار است که جایگاه استان مرکزی در ساختار بودجه کشور بازنگری شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان به ویژه آذرآب و هپکو مشکلات جدی دارند و باوجود وعده‌ها هنوز مشکل این واحدهای تولیدی رفع نشده و در نشست با رئیس‌جمهوری تاکید شد که باید تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تکیه بر توسعه خطوط ریلی اراک به قم و دو خطه کردن مسیر راه‌آهن اراک به قم از دیگر مباحث این نشست مهم بود

 

آصفری بیان کرد: در این نشست عنوان شد که شهرستان محروم خنداب با وجود استقرار سایت هسته ای در جوارش از مشکلات جدی رنج می‌برد و نیاز است که توصیه لازم برای عملیاتی شدن مسئولیت اجتماعی از سوی این سایت به‌منظور  مساعدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  و فرصت سازی بیشتر شغلی در منطقه لحاظ شود.

وی اضافه کرد: دسترسی ناقص مردم روستاهای استان به ویژه روستاهای اراک خنداب و کمیجان به اینترنت  و موضوع خرید تضمینی محصولات کشاورری استان به ویژه خرید تضمینی کشمش مردم شهرستان خنداب از دیگر مباحثی بود که در نشست با رئیس جمهوری مطرح شد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست همچنین در خصوص طرح‌های نیمه‌کاره عمرانی استان به ویژه تقاطع غیرهمسطح سنجان، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ولیعصر ( عج) و رفع مشکل جدی آب آشامیدنی و مسایل حوزه کشاورزی مردم اراک خنداب و کمیجان  موضوعاتی از سوی اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس جمهوری عنوان شد.

 

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی آن مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

 

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام