پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت میان تهران و آنکارا اجتناب ناپذیر است
ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت میان تهران و آنکارا اجتناب ناپذیر است

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای  اسلامی اعتقاد دارد تنظیم نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت میان تهران و آنکارا امری اجتناب ناپذیر است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سفر وزیر خارجه ترکیه به کشورمان و تاکید چاووش‌اوغلو بر توسعه روابط با ایران در ابعاد بین المللی، گفت: اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان ایران و ترکیه موجب شده مسئولان دو کشور علاقمند به توسعه روابط در ابعاد و سطوح مختلف باشند.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ترکیه دارای دشمن مشترک به نام تروریسم دارند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که وزیر خارجه این کشور در سفرش به تهران بر علاقمندی برای همکاری بین‌المللی با ایران تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه اتاق های مشترک دو کشور در حوزه اقتصادی و غیره باید نشست هایی را برای افزایش همکاری های دوجانبه برگزار کنند، ادامه داد: به عنوان مثال ترکیه نیاز به مواد اولیه کشورمان در عرصه پتروشیمی و غیره دارد.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه همکاری های مشترک دو کشور می تواند در عصه گردشگری نیز توسعه یابد، افزود: در واقع تنظیم یک نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت میان تهران و آنکارا امری اجتناب ناپذیر است.

 

آصفری تصریح کرد: در این میان به مسئولان ترکیه باید یادآور شد دست از اقداماتی که روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار می دهد بردارند؛ به عنوان مثال ترکیه باید در حوزه سدسازی منافع همه کشورها را در نظر بگیرد و حقآبه آنها را تخصیص دهد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد متاسفانه در جریان حضور تکفیری ها در سوریه برخی اخبار شنیده شد که ترکیه به آنها کمک می کرد لذا مسئولان این کشور باید توجه کنند جریان تکفیری دشمن مردم منطقه است./

 

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام