پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
شیوه نادرست اجرای اصل ۴۴ مشکلات واحدهای تولیدی مرکزی را افزایش داد
شیوه نادرست اجرای اصل ۴۴ مشکلات واحدهای تولیدی مرکزی را افزایش داد

 نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه نادرست اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و فرآیند غیراصولی در چگونگی خصوصی سازی مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی را افزایش داد.

" محمد حسن آصفری" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عمده واحدهای تولیدی استان مرکزی واحدهای مادر هستند و به طور قطع چرخش و فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی استان می‌تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی کوچک داشته باشد.
وی تاکید کرد: از زمانی که اصل ۴۴ و خصوصی سازی اجرایی شد به دلیل اجرای نادرست، وضعیت کارخانجات به مراتب بدتر از گذشته شده و می‌توان گفت اصل ۴۴ به دلیل خوب اجرا نشدن، بیشترین مشکلات را برای واحدهای تولیدی استان مرکزی داشته است.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از واحدهای تولیدی استان مرکزی به بخش خصوصی واگذار شد، عمده آنها هم تعدیل نیرو داشتند و هم میزان تولید را کاهش دادند که این مهم نشان می‌دهد واگذاری واحدهای تولیدی به درستی انجام نشده و به افرادی واگذار شده که به دنبال تغییر کاربری کارخانه بودند و با این اقدام مشکلاتی را برای واحدهای بزرگ تولیدی استان ایجاد کردند که از جمله می‌توان به واحدهای تولیدی هپکو، آذرآب، آونگان اشاره کرد.

آصفری اظهار داشت: در خصوص شرکت هپکو، اقدام مناسبی که در این دوره انجام شد واگذاری آن از بخش خصوصی به سازمان تامین اجتماعی بود اما به واسطه این واگذاری وضعیت این شرکت نسبت به گذشته بهتر شده و با نشست‌های متعددی که برگزار شد، حقوق معوق کارگران شرکت هپکو به روز شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد هپکو با تعامل و همکاری وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعمیر و ساخت دامپتراک که نیاز معادن کشور است، ورود کند.

وی ادامه داد: اکنون این واحد تولیدی یک قرارداد هزار میلیارد تومانی برای تولید دامپتراک و فعالیت دوباره منعقد کرده، هر چند که هزار میلیارد تومان تمام مشکلات شرکت هپکو را رفع نمی‌کند چرا که مشکل این واحد تولیدی تامین وثیقه و ضمانتنامه‌های بانکی هست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در خصوص شرکت هپکو نیز نشستی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار و متذکر شدیم که سهم تامین اجتماعی مجدد به ارگان دیگر واگذار نشود تا این واحد تولیدی، جایگاه قبلی خود را پیدا کند و تصمیمات عجولانه برای واحدهای تولیدی استان گرفته نشود.
آصفری تصریح کرد: قرار بود دولت سهم تامین اجتماعی را به شستا واگذار کند که متذکر شدم در این‌صورت مشکلات دیگری برای این شرکت ایجاد می شود.
وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته دولت ملزم شده از واردات ماشین آلات راهسازی تولید داخل جلوگیری کند تا  هپکو بتواند تولید خود را افزایش و هم از خروج ارز کشور جلوگیری شود.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به اینکه اکنون اختلاف فاحشی بین دریافتی حقوق بازنشستگان و کارمندان است مقرر شد طرح متناسب سازی حقوق این جامعه هدف در قالب قانون دائمی تعریف و این مشکل رفع شود چرا که این تورم هم بر دوش قشر بازنشستگان و هم کارکنان است که نیاز است دولت بودجه‌ای را برای این امر اختصاص دهد.
آصفری در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان نیز گفت: در این راستا مقرر شد، دولت در یک ماه آتی لایحه‌ای در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی به نیروهای رسمی ارائه کند و در غیر این‌صورت، مجلس با فوریت طرح خود را در این زمینه دنبال خواهد کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: امروز دولت پول پرداخت می‌کند اما به واسطه اینکه مبلغ در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد، ‌حقوق کافی و امنیت شغلی برای نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی وجود ندارد و چنانچه دولت دربازه زمانی تعیین شده لایحه خود را به مجلس ارائه دهد با فوریت به تصویب می‌رسد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه حذف ارز ترجیحی نیز عنوان کرد: حذف ارز ترجیحی بدون برنامه ریزی به طور حتم می‌تواند فشار بسیار زیادی به طبقه پایین جامعه داشته باشد و منجر به افزایش قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی می‌شود، هر چند دولت در برنامه خود ارایه کارت اعتباری تحت عنوان یارانه به مردم را پیش بینی کرده است.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام