پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
وقوع زلزله در سکونتگاه‌های غیر رسمی اراک عواقب جدی دارد
وقوع زلزله در سکونتگاه‌های غیر رسمی اراک عواقب جدی دارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اراک روی گسل است و وقوع زلزله در سکونتگاه‌های غیر رسمی اراک عواقب جدی در پی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن آصفری ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه شهردار اراک اظهار کرد: اراک کارخانجات متعدد و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی زیادی دارد که می‌توانند با هم افزایی و تشریک مساعی اراک را رشد و توسعه برسانند، در مباحث عمرانی پروژه‌ها نباید مشمول زمان شود، به عنوان مثال پل سنجان به اثر باستانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مذاکرات بسیاری با مسئولان مرتبط داشته ایم و امیدواریم که هرچه سریع‌تر تحول جدی را شاهد باشیم، طولانی شدن پروژه‌ها در استان ضعف به شمار می‌رود و امیدواریم که پروژه‌ها به سرعت و در زمان تعریف شده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از اقدامات لازم برای رفع آلودگی شهر اراک تعریف شده است، تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها احداث مترو است و شورا باید فعالیت‌های لازم را در این حوزه دنبال کند، قطعاً به عنوان نماینده مردم در پارلمان ملی حمایت لازم و هماهنگی را برای دیدار با وزرا و مدیران مربوطه خواهیم داشت.

آصفری گفت: امروز هر مسئولی بیشتر به وزرا مراجعه کند و پیگیر باشد، قطعاً بیشتر منتفع می‌شود و اگر شورا و شهرداری برنامه داشته باشند امور را پیگیری می‌کنیم.

۴۷ درصد آلودگی هوا در اراک مربوط به خودروها است

وی بیان کرد: ۴۷ درصد آلودگی هوا در اراک مربوط به خودروها است و در دولت مصوب شد که برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، ایجاد مترو دنبال شود ولی اجرایی نشد و قطعاً باید آن را پیگیری کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلانشهر اراک در بحث گردشگری عقب است و در دره گردو اقدامات خوبی انجام شده است اما باید پیشرفت و توسعه بیشتری را دنبال کنیم.

آصفری گفت: در بحث صنعت معتقدیم که نباید شاخص صنعتی خود را از دست بدهیم، مشکل جدی و کنونی ما مسئله بیکاری است و باید شهرک‌های صنعتی را توسعه داد و با حفظ استانداردهای زیست محیطی فعالیت صنایع کنونی رشد یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بارها دیده ام افرادی که مسئولیت ندارند دائماً نقد می‌کنند و ایراد می‌گیرند، اما نباید توجهی کرد، امروز باید وقت را صرف رفع مشکلات و حل چالش‌های مردم همچون بیکاری کرد، جوانان مستعد بسیاری در کشور و استان وجود دارند که جویای کار هستند، دانشگاه رفته اند تا آینده‌ای درخشان داشته باشند ولی بیکارند و باید فکری برای اشتغال آنان کرد.

وی گفت: اراک قطب صنعت کشور است و نباید بیکار داشته باشد.

امیدواریم دولت سیزدهم گام‌هایی را برای حل مشکلات مردم بردارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۹ بار وزرا به مجلس خواسته شدند تا مشکلات مردم حل شود. امیدواریم در دولت سیزدهم گام‌هایی را برای حل مشکلات مردم به ویژه بیکاری شاهد باشیم.

آصفری اظهار کرد: حدود ۱۳ نقطه حاشیه نشین در اراک وجود دارد و ساکنین این مناطق نقش خود را برای انقلاب ایفا کرده اند.

وی عنوان کرد: اراک روی گسل است و اگر روزی اتفاقی رقم بخورد مشخص نیست که چه فاجعه وحشتناکی را شاهد باشیم. برخی از کوچه‌ها حتی برای تردد کوچک‌ترین خودروهای خدمات رسان و آتش نشانی مناسب نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: تصمیم بر این شد که بحث مالکیت کوی علی بن ابیطالب (ع) حل شود ولی نیمه تمام باقی مانده است و در این راستا شورای شهر باید مساعدت ویژه داشته باشد تا مشکلات مردم در بحث مسکن و عبور و مرور حل شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام