پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
محمد حسن آصفری
با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد
با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد

محمد حسن آصفری نماینده مردم شریف اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دیدار و در خصوص مشکلات این حوزه استان با ایشان گفتگو نمود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدحسن آصفری، در این دیدار  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در حضور دکتر کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی و معاونین این وزارتخانه، مشکلات و چالش های پیش روی حوزه کشاورزان و دامداران را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات و رفع چالش های حوزه کشاورزی و دامداری شد.

محمد حسن آصفری در این دیدار
گفت: توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی و تعیین سهمیه سوخت تراکتور باعث اعتراض و نگرانی کشاورزان شده است.

وی افزود: در بحث قیمت و نحوه توزیع کود شیمیایی نیز به دلیل در دسترس نبودن کود و هزینه های غیر منطقی و عدم کارشناسی در خصوص تعیین میزان کود مورد نیاز کشاورزان با چالش جدی مواجه هستند و این سهمیه ها بدرستی و متناسب با نیازهایشان برای آنها توزیع نمی شود.

آصفری با اشاره به چالش های امور اراضی به ویژه در بخش خنداب و کمیجان خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شد و گفت: چالش در این حوزه باعث شده تا بسیاری از زمین های کشاورزان معارض با امور اراضی منابع طبیعی و ارگان های دیگر قرار بگیرد، که حوادث ناگواری را به دنبال داشته است.


وی اظهار کرد:در بخش مدیریت استفاده از منابع آب در حوزه کشاورزی و با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد منابع آبی در بخش کشاورزی استفاده میشود ولی متاسفانه به دلیل وجود ابهامات بین وظایف وزارت نیرو و جهادکشاورزی جهت تخصیص و مصرف آب باعث سرگردانی و چالش جدی کشاورزان شده است.

آصفری گفت: آمایش سرزمینی باید ایجاد شود تا در نتیجه هر سال یک محصول کشاورزی معدوم نشود و با آمایش سرزمینی و داشتن الگوی کاشت مناسب، محصولات مناسب هر منطقه تولید شود.
وی یادآور شد: در بخش صنایع بسته بندی کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز برای تهیه محصولات کشاورزی نظیر میوه خشک باید بسته بندی قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد شود تا ضمن ایجاد رونق در این بخش موجب ایجاد اشتغال نیز شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهیه و توزیع خوراک دام و طیور از مشکلات اساسی دامداران است.

وی افزود: افزایش قیمت خوراک دام و طیور، عدم تلاش برای خودکفایی در این زمینه و وابستگی جدی به واردات همچنین عدم مدیریت صحیح در این بخش از مشکلاتی است که باید هر چه سریعتر در حوزه دامداری رفع شود.

وی خواستار ایجاد سیاست های تشویقی و توسعه ای برای استفاده از جوانان متخصص و افراد مجرب در حوزه کشاورزی و دامداری شد و بیان کرد: ایجاد سیاست های تشویقی و دادن تسهیلات و امکانات در این حوزه و استفاده از جوانان مستعد سبب اشتغالزایی می شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام