پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پیگیری موضوعات مربوط به وزارت کار؛
در اولویت برنامه های نمایندگان استان مرکزی
در اولویت برنامه های نمایندگان استان مرکزی

محمد حسن آصفری در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اظهار گلایه جدی در مورد وضعیت بیکاری استان مرکزی با اعلام نرخ ۷درصدی گفت:این موضوع نمایان گر آمار بیکاری دو رقمی است، و می طلبد نمایندگان استان در این خصوص با برنامه های منسجم و زمان بندی شده برای مهار بیکاری افسارگسیخته و اشتغال فراگیر تلاش نمایند.

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:اصل ۴۴قانون اساسی با هدف رونق تولید و اجرای هر چه بیشتر عدالت اجتماعی به تصویب رسید ،اما اجرای نامطلوب این طرح باعث شد تعداد اندکی با سرمایه ناچیز اما رانت های بسیار قوی ،صنایع مختلف را تصاحب کرده و به ناعدالتی اجتماعی دامن زدند.


نماینده مردم اراک اظهار داشت:بر اساس بند (واو)تبصره ۲بودجه باید بیمه کارگران و فعالان مشاغل خانگی از قبیل قالیبافان و رانندگان پیش تر از این اجرایی می شد اما تاکنون این مهم به طور کامل اجرایی نشده است و مرجعی پاسخگوی این امر نمی باشد .


محمد حسن آصفری بیان داشت:اجرای صحیح قانون و اصل بی طرفی باید رویکرد اصلی و فصل الخطاب وزارت کار ،تعاون و رفاه اجتماعی باشد و رانت ،لابی گری و پارتی بازی در بررسی شکایات باعث تضعیف حقوق کارگران و کارفرمایان نشود‌.

نماینده مردم اراک تصریح کرد:فلسفه وجودی بانک های توسعه و تعاون،کارآفرین و رفاه کارگران ،حمایت از تولید است و منابع این بانک ها باید به صورت تسهیلات ویژه در اختیار تولید کنندگان و صاحبان صنایع قرار گیرد ،تا هم مشکل اشتغال جوانان مرتفع شود و هم بانک های مذکور به وظیفه قانونی خود عمل کرده باشند.
محمد حسن آصفری اظهار داشت:نظارت بر عملکرد شوراهای کارگری از سوی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی جدی گرفته شود و انتظار می رود از افرادی که نمایندگان کارگران هستند حمایت بعمل آید و این اشخاص برای پیگیری مطالبات کارگران پشت درب اتاق کارفرمایان منتظر نمانند.


نماینده مردم اراک گفت:با وجود اینکه استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود ،اما شماری از واحدهای تولیدی در زمینه تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه می باشند و انتظار می رود مراجع ذیربط به خصوص اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به این مسئله مهم رسیدگی کنند.


محمد حسن آصفری ادامه داد:شنیده ها حاکی از آن است که برخی از واحدهای تولیدی بزرگ استان ،نیروی انسانی مورد نیاز خود را از خارج استان تامین می کنند که این مهم نارضایتی مردم استان را به دنبال دارد ،بنابراین باید عملکرد این صنایع مورد ارزیابی قرار گرفته و نیروی انسانی مورد نیاز از داخل استان و جوانان متخصص تامین شود.


نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود:متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان موضوع جدی مورد تاکید مقام معظم رهبری،نمایندگان مجلس و دولت است که باید در راستای اجرای اصل سوم قانون اساسی اجرایی شده و به صورت دائمی انجام شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام