پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
ایران بیشترین هزینه را برای اجرای موازین حقوق بشر داده است/ تعریف دوگانه آمریکایی‌ها از حقوق بشر
ایران بیشترین هزینه را برای اجرای موازین حقوق بشر داده است/ تعریف دوگانه آمریکایی‌ها از حقوق بشر

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی معتقد است پارلمان ایران پذیرای همه ادیان و مذاهب است و آمریکایی‌ها این را دموکراسی و حقوق بشر نمی‌دانند اما در مقابل از عربستان سعودی که تا کنون یک انتخابات برگزار نکرده حمایت می‌کنند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشوری علاقمند به پیاده‌سازی منشور حقوق بشر است، گفت: ایران برای مبارزه با زیاده خواهی‌های خلاف حقوق بشر از سوی برخی کشورها، هزینه های زیادی از قبیل مبارزه با تروریسم، مبارزه با گروه های ضد ایرانی و غیره متقبل شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز کسانی داعیه دار حقوق بشر هستند که در کشور خود نیز به آن عمل نکرده و نسبت به جنایات در کشورهای خاورمیانه ساکت هستند، عنوان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر مدت ده سال است تحریم های دارویی و غذایی علیه ایران روا داشته، ترور دانشمندان هسته ای را رقم زده و از گروهک منافقین که 17 هزار ایرانی را ترور کرده اند، حمایت می کنند.

وی ادامه داد: حقوق بشر زمانی برای آمریکایی ها معنا دارد که نفعی در آن داشته باشند و جایی که خلاف سیاست های زیاده خواهانه آنها باشد، حقوق بشر معنا و مفهومی ندارد.

آصفری همچنین با تأکید بر اینکه ستاد حقوق بشر باید از کار صرفا بخشنامه ای و دفتری خارج شود، اظهار داشت: این ستاد باید با تهیه لوایح و دادخواست هایی از حقوق ملت ایران در عرصه های حقوق بین الملل مثل ترور دانشمندان هسته ای، تحریم کالا، دارو و غذا دفاع کرده و در دادگاه های بین المللی پیگیر مطالبات باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید با کشورهای اسلامی ارتباط داشته باشد و مجمع کشورهای اسلامی که ده ها کشور عضو آن هستند باید بخشی از کار خود را به حقوق بشر اختصاص دهند چرا که هیچ منشور حقوقی بالاتر از قرآن کریم نیست، خاطرنشان کرد: پارلمان جمهوری اسلامی ایران پذیرای همه ادیان و مذاهب است اما آمریکایی ها این را دموکراسی و حقوق بشر نمی دانند ولی در مقابل از عربستان سعودی که تا کنون یک انتخابات برگزار نکرده حمایت می کنند لذا تعریف دوگانه حقوق بشر از منظر آمریکایی ها باید از سوی ستاد حقوق بشر روشنگری شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام