پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری در نشست مجازی با رئیس گروه دوستی پارلمانی مجارستان و ایران
نقض برجام از سوی آمریکا، دنیا را نسبت به توافقات بین‌المللی بدبین کرد
نقض برجام از سوی آمریکا، دنیا را نسبت به توافقات بین‌المللی بدبین کرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان تأکید کرد: کشورهای اروپایی به ویژه مجارستان نباید در روند همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر آمریکا قرار بگیرند و باید به توسعه این تعاملات براساس ظرفیت‌های دوجانبه مبادرت ورزند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمدحسن آصفری  و پیتر هوپال رؤسای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان امروز(دوشنبه 19 مهرماه) به صورت مجازی(وبینار) با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

آصفری در این نشست با اشاره به تاریخچه روابط دوستانه و تعاملات دو کشور ایران و مجارستان، گفت: مجلس شورای اسلامی به توسعه و ارتقای روابط دوجانبه در جهت منافع دو کشور علاقمند است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای دیپلماتیک قبلی میان مسئولان دو کشور، ابراز امیدواری کرد تا این گفتگوها و سایر دیدارها بین مسئولان و مقامات دولتی و پارلمانی دو کشور به گسترش همکاری‌های فیمابین کمک کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان، خاطرنشان کرد: موضوع افغانستان و ورود مهاجرین این کشور به جمهوری اسلامی ایران بسیار برای ما حائز اهمیت است چرا که این اقدام بدون وجود کمک‌های مجامع و نهادهای بین‌المللی و تنها براساس رویکرد همجواری، دوستانه و برادرانه ایران صورت می‌پذیرد.

آصفری با اشاره به اقدام تروریستی در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان، تصریح کرد: شهادت جمعی از مردم بی‌گناه افغانستان در حادثه تروریستی قندوز نشان داد تروریسم تهدید بزرگی برای کشورهای جهان است و این تهدید مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسائل خود را با گفتگو حل می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با کشورهای 1+5 و همچنین توافق برجام نشان داد که تنها به دنبال دستاوردهای صلح‌آمیز در زمینه فناوری هسته‌ای است و آمادگی دارد تا براساس منافع خویش سطح روابط را با کشورهای دنیا براساس احترام متقابل گسترش دهد.

وی با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، یادآور شد: اقدامات خارج از منطق و نقض برجام از سوی آمریکا باعث شد تا دنیا به توافقات و تعهدات بین‌المللی بدبین شود، در حالیکه این یک توافق بین‌المللی با حضور کشورهای 1+5 به نمایندگی از تمام کشورها بود.

آصفری ادامه داد: کشورهای اروپایی به ویژه مجارستان در روند همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرند و به توسعه این تعاملات براساس ظرفیت‌های دوجانبه مبادرت ورزند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به روند همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان بر لزوم توسعه و گسترش این تعاملات در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه انرژی، صنعت، تولیدات نساجی، چرم و ماشین‌آلات تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست نخست کمیسیون اقتصادی ایران و مجارستان در سال 95 ابراز امیدواری کرد تا دومین دور این نشست با حضور هیات‌های اقتصادی به ویژه فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان، با اشاره به روابط فرهنگی دیرینه دو کشور یکی از زمینه‌های مهم همکاری‌های ایران و مجارستان را تقویت مناسبات در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های موجود برشمرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی مجارستان و ایران: آماده پذیرش 3500 دانشجوی ایرانی در مجارستان هستیم

پیتر هوپال رییس گروه دوستی پارلمانی مجارستان با جمهوری اسلامی ایران نیز دراین نشست مجازی با اشاره به سوابق همکاری‌های دو کشور، گفت: امیدواریم تا این همکاری‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور در زمینه‌های علمی، صنعتی و بازرگانی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران در وین ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این نشست‌ها و برداشته شدن محدودیت‌ها علیه ایران، زمینه توسعه تعاملات با کشورهای اروپایی به ویژه مجارستان فراهم شود.

 رییس گروه دوستی پارلمانی مجارستان با جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم گسترش تعاملات فرهنگی بین دو کشور، تصریح کرد: مردم مجارستان علاقمندی بسیاری به شناخت فرهنگ ایران دارند و امیدواریم تا حضور حدود 3500 دانشجوی ایرانی در مجارستان و همچنین خواهرخواندگی بین برخی شهرهای دو کشور به تقویت روابط فرهنگی دو کشور منجر شود./

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام