پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
روس ها اقدامی برای احیای برجام نداشتند/ پوتین از جایگاه خود برای الزام به رفع تحریم ها استفاده کند
روس ها اقدامی برای احیای برجام نداشتند/ پوتین از جایگاه خود برای الزام به رفع تحریم ها استفاده کند

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی می گوید انتظار داریم روس ها بیش از گذشته برای رفع تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی طرف های غربی اقدام کنند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه و گفت‌وگو درباره برجام و مسائل منطقه گفت: مذاکرات برجام نیمه کاره مانده این در حالی است جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده اما طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرد بنابراین مذاکرات نباید تا زمانی که طرف مقابل پایبندی خود را ثابت نکرده است به بن بست برسد باید مجامع بین‌المللی از شواری امنیت تا سازمان ملل و پوتین که ادعای دوستی با ایران را دارد از ابزارهای خود استفاده و طرف مقابل را ملزم به برداشتن تحریم ها اقدام کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به احتمال دیدار روسای جمهور ایران و روسیه بیان کرد: ایران فرجام برجام را عمل کردن آمریکایی ها و اروپایی به تعهدات می داند اگر غیر از این باشد مطمئنا هیچ توافق و تعهد بین المللی نمی تواند نقش آفرین و اثرگذار در روابط بین المللی باشد بنابراین توقع است پوتین از نقش خود استفاده کند و در این حوزه ورود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: از روس ها توقع بیشتری داریم که میانجیگری کنند و طرف غربی را ملزم به عمل کردن به تعهدات برجامی خود کنند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: روس ها متوجه باشند بالا رفتن سطح روابط جمهوری اسلامی با اروپایی خللی در روابط ما با آنها ایجاد نخواهد کرد توقع ملت ایران این است که امروز روس ها بیشتر در حوزه برجام ورود کنند تا با استفاده از نقش و جایگاه خود بتوانند طرف مقابل را ملزم به پایبندی به تعهدات کنند.

آصفری گفت: ما هنوز شاهد رقم زدن اتفاق خاصی از سوری روس ها نبوده ایم؛ از روس ها توقع می رود که در حوزه برجام فعالیت و نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: روس ها با همه ارتباط دارند اما توقع این است که دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در ملزم کردن غربی ها به اجرای برجام تاثیرگذار باشد، باید نتیجه دیدار این باشد که غربی ها را پای میز مذاکرات بکشاند تا تن به اجرای تعهداتشان در برجام بدهند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام