پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
سلامت شهروندان و محیط زیست قابل معامله نیست
سلامت شهروندان و محیط زیست قابل معامله نیست

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت شهروندان و محیط زیست با هیچ موضوعی قابل معامله نیست.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، «محمدحسن آصفری» در دیدار از محیط زیست این استان در اراک افزود: لزوم استفاده از ظرفیت صنایع برای عمران و آبادی است و استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته شده اما این امر به منزله توسعه آلایندگی نیست.

وی بیان کرد: مسئولیتی که برعهده مسئولان محیط زیست قرار دارد، امانت بسیار سنگینی است و این امانت الهی باید به نسل‌های بعدی نیز تعلق گیرد و در راستای حفاظت از آن همه باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دغدغه اصلی مردم استان  مرکزی به‌ ویژه شهروندان اراکی مسئله آلودگی هوا است و جای تاسف دارد که کلانشهر اراک در ۶ ماه نخست امسال آلوده‌ترین شهر کشور معرفی شده و این موضوع لزوم توجه خاص هیات دولت را می‌طلبد که در این راستا تصمیم‌گیری و چاره اندیشی جدی شود.
آصفری اظهار داشت: در دولت نهم و دهم طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تصویب شد اما ۱۰۰ درصد اجرایی نشد و صنایع بزرگ استان مرکزی که نقشی بزرگ در آلایندگی هوای این استان دارند باید سهم آلایندگی خود را بپردازند و به تعهدات خود در خصوص توسعه فضای سبز اقدام کنند.  
«رضا میرزایی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این دیدار چالش‌های محیط زیست استان مرکزی را تشریح و گزارشی از عملکرد اداره کل محیط زیست در برخورد با عوامل شکار و صید غیرمجاز، نظارت و پایش مستمرصنایع در سطح استان، نظارت بر واحدهای تولیدی از نظر مباحث آلایندگی و سایر شاخص‌های زیست محیطی ارایه کرد.

استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در ناحیه مرکزی ایران، بین سلسله کوه‌های زاگرس و کویر مرکزی از آب و هوای متنوعی متأثر از اقلیم های متنوع برخوردار است.

در این استان مناطق حفاظت شده  هفتاد قله اراک و الوند خمین ، پناهگاه‌های حیات وحش جاسب دلیجان و راسوند شازند و اثر طبیعی ملی غار نخجیر دلیجان، با وسعت ۱۳۲ هزار و ۲۳۸  هکتار که حدود ۵.۴ درصد مساحت استان می‌شود، به عنوان ذخیره‌گاه‌های زیستی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.  تالاب میقان اراک و بازرجان تفرش هم در مجموع با مساحت پنج هزار و ۷۴  هکتار به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شده اند.

همچنین قسمتی از محدوده پناهگاه حیات وحش موته اصفهان در جنوب استان و مناطق پلنگ‌دره قم در شرق استان و گلپرآباد و آق گل همدان در غرب استان قرار دارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام