پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:
حفظ محیط زیست به هیچ وجه قابل معامله نیست
حفظ محیط زیست به هیچ وجه قابل معامله نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست به هیچ وجه و با هیچ موضوعی قابل معامله نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری در بازدید از اداره کل محیط زیست استان مرکزی، افزود:  استفاده از ظرفیت صنایع برای عمران و آبادی لازم و ضروری است و در این راستا استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته شده است، اما این امر به منزله توسعه آلایندگی نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دغدغه اصلی مردم استان  مرکزی به‌ ویژه شهروندان اراکی موضوع آلودگی هوا است و جای تأسف دارد که کلانشهر اراک در ۶ ماه نخست امسال آلوده‌ترین شهر کشور معرفی شده است.

آصفری تصریح کرد: صنایع بزرگ استان مرکزی که نقشی بزرگ در آلایندگی هوای این استان دارند باید سهم آلایندگی خود را بپردازند و به تعهدات خود در خصوص توسعه فضای سبز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در دولت های نهم و دهم تصویب شد، اما ۱۰۰ درصد اجرایی نشد، این موضوع لزوم توجه خاص هیئت دولت را می‌طلبد که در این راستا تصمیم‌گیری و چاره اندیشی جدی شود.

رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این بازدید، ضمن تشریح چالش‌های محیط زیست استان مرکزی، گزارشی از عملکرد اداره کل محیط زیست در برخورد با عوامل شکار و صید غیرمجاز، نظارت و پایش مستمر صنایع در سطح استان، نظارت بر واحدهای تولیدی از نظر مباحث آلایندگی و سایر شاخص‌های زیست محیطی ارائه کرد. 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام