پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک راه‌اندازی شد
دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک راه‌اندازی شد

اراک - ایرنا - دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به‌عنوان قطب درمان بیماری سرطان غرب کشور روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان حوزه سلامت راه‌اندازی شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آئین آغاز به کار این تجهیزات تخصصی درمان سرطان در اراک گفت: پیگیری زیادی برای تهیه دستگاه شتاب‌دهنده خطی ویژه درمان بیماران سرطانی انجام شده و نیاز است که در نگهداری این دستگاه که با صرف هزینه گزاف به چرخه درمان بیمارستان آیت‌الله خوانساری افزوده شده، نهایت دلسوزی و دقت اعمال شود.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: با وجود تحریم‌ها این دستگاه تخصصی در درمان سرطان برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری که روزانه پذیرای شمار زیادی از بیماران استان مرکزی و استان‌های همجوار است، تهیه شده و باید کوشش شود که با استفاده موثر از آن تعمیر زمان بر و نقص فنی برای این دستگاه به حداقل ممکن برسد.

امام جمعه اراک در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی راهبردی مترقی در بارور کردن ظرفیت‌های داخلی است و در این راستا باید مجموعه مجلس شورای اسلامی، دولت و حوزه سلامت به گونه‌ای تدبیر کنند که ضمن تامین نیازهای کشور به تجهیزات تخصصی درمان در این زمینه صادرات نیز صورت بگیرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر مسئولان نیاز است که برای این مهم بیش از گذشته تلاش کنند و همانطور که در تولید واکسن ایران توانسته خوش بدرخشد، در حوزه تولید لوازم و تجهیزات پزشکی نیز باید اقتدار و توانایی خود را نشان دهد.

وی اظهار داشت: حوزه درمانی بیماران سرطانی برای تامین پزشک متخصص  باید راهبردی مشخصی برای  پذیرش دانشجوی بورسیه و تربیت آن با اولویت دانشجویان بومی برای استان‌ها اقدام کند و برای استان مرکزی که قطب درمان سرطان غرب کشور است تربیت و تامین کادر ورزیده درمانی در این راستا اهمیت خاص دارد.

استاندار مرکزی نیز در این آئین گفت: پیک پنجم کرونا در استان مرکزی با تلاش مستمر و ایثارگرانه کادر درمانی و همکاری مردم مدیریت شد و آمار فوتی، ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹  در یک هفته گذشته ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سید«علی آقازاده» افزود: استان مرکزی از پیک پنجم کرونا عبور کرده و در اجرای فرآیند واکسیناسیون نیز در زمره ۶ استان برتر کشور براساس گروه‌های جمعیتی هدف قرار دارد.

وی اظهار داشت: به‌زودی عملیات واکسیناسیون ۱۸ سال‌ها در استان کلید می‌خورد که این مسئله اهمیت زیادی دارد چراکه  با تزریق واکسن برای طیف‌های بیشتر جمعیت احتمال شیوع پیک‌های جدید کرونا در آینده کمتر می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: نگهداری از دستگاه شتاب دهنده خطی با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار باید در اولویت قرار گیرد چرا که این تجهیز تخصصی درمانی اهمیت زیادی را در چرخه درمانی بیماران سرطانی دارد.

آقازاده افزود: عملکرد بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در بین مراکز درمانی بیماران سرطانی کشور برجسته است و  با راه‌اندازی دستگاه شتاب دهنده در این بیمارستان، خدمات با کیفیت و گسترده‌تر خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: سرانه تخت های بیمارستانی استان با  شاخص‌های کشوری فاصله زیادی دارد و نیاز است که به‌منظور پیشگیری از مشکلات در آینده نزدیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این راستا برای این منطقه برنامه داشته باشد.

«محمدحسن آصفری» افزود: ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک می‌گذرد اما این طرح تاکنون کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این درشرایطی است که مردم انتظار دارند تنها مرکز مادرتخصصی درمان استان هرچه زودتر تکمیل شده و خدمات تخصصی و فوق تخصصی منطبق با استانداردهای سلامت داشته باشد.

وی اظهار داشت: رفع نیازهای این مجموعه درمانی در استان به تنهایی امکان ندارد و می‌طلبد که در سطح ملی این طرح مهم به‌صورت ویژه دیده شود و دولت و وزارتخانه اقدام نهایی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مشکل اعتباری ندارد و با تغییر پیمانکار لازم است روند کار سرعت یابد تا از این فضای استاندارد درمانی هرچه سریعتر قابل استفاده باشد و مردم بتوانند از مزایای خدمات تخصصی مطلوب بهره‌مند شوند.

آصفری افزود: امنیت شغلی کادر درمانی و جذب نیروهای ورزیده و کارآمد در این زمینه از مسایل مهمی است مجموعه سلامت استان به شدت نیازمند آن است و این خواسته بحق در جریان رای اعتماد کابینه دولت جدید از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح توسعه فضاهای درمانی در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نمادی عملی از  مشارکت خیران و افراد نیکوکار است و خود این مرکز درمانی نیز از سوی  بانی آن مرحوم آیت الله خوانساری با جمع آوری وجوه شرعی  بنیان گذاشته شد و با هدایت ائمه جمعه و  دلسوزی و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان و همراهی حوزه دولتی درحال فعالیت و توسعه است.

«علی اکبر کریمی» افزود: بیمارستان آیت الله خوانسازی به کانونی برای خیران استان تبدیل شده و یکی از پایگاه های مهم برای پناه بیماران دردمند سرطانی در استان و غرب کشور است.

وی اظهار داشت: فرسودگی تجهیزات درمانی بیمارستان مادر تخصصی آیت الله خوانساری در درمان بیماران سرطانی دغدغه مدیران استان بود که با تلاش و همکاری دستگاه شتاب دهند خطی تهیه شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تجهیز بیمارستان‌های تخصصی درمان سرطان رقابت در سطح کشور وجود دارد و  بسیج مدیران استانی موجب شد که دستگاه شتاب دهنده با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان نصیب بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک شود.

کریمی افزود: استان مرکزی در بهبود و تامین تخت‌های بیمارستای مشکلاتی دارد  که باید در سایه برنامه‌ای هدفمند و با جدیت و نظارت موثر نواقص از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری شده و با جدیت گام‌های عملی در این راستا برداشته شود.

وی اظهار داشت: تامین پزشکان متخصص ثابت در بیمارستان و ماندگاری آنان بعد از اجرای طرح باید مورد توجه قرار گیرد تا تجربه آنان در مرکز درمانی بیمارستان استفاده شود.

رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز در این آئین گفت: دستگاه شتاب‌دهنده‌ای که در اختیار این بیمارستان قرار گرفته یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات حوزه درمان بیماران سرطانی است و این امکان درمانی به همت مدیران و مسئولان محقق شده است.

دکتر«آذین احمری» افزود: مراحل تخصصی نصب و راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده در این بیمارستان با چالش‌هایی همراه بود و با وجود تحریم‌ها و رقابت دانشگاه های علوم پزشکی کشور  برای دستیابی به این امکان درمانی در نتیجه استان مرکزی  پیروز شد.

دستگاه شتاب دهنده خطی با اعتبار سه و نیم میلیون یورو برای درمان بیماران سرطانی با دقت بالا، عوارض کم نسبت به دستگاه های قبلی، رادیو تراپی بیماران سرطانی در بالاترین سطح برای بیماران سرطانی قابل استفاده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام