پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
لزوم توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت به وضعیت تخت‌های بیمارستانی و کادر پرستاری استان مرکزی
لزوم توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت به وضعیت تخت‌های بیمارستانی و کادر پرستاری استان مرکزی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت به وضعیت تخت های بیمارستانی و کادر پرستاری استان مرکزی شد.

محمدحسن آصفری ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ در آیین بهره‌برداری از دستگاه شتاب‌دهنده بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با اشاره به اینکه تکمیل بیمارستان ولیعصر اراک به دغدغه استان تبدیل شده است، افزود: خوشبختانه بیمارستان آیت الله خوانساری با کمک خیرین فاز به فاز در حال پیشرفت است و با پیگیری مسئولان استان تجهیزات پیشرفته به این بیمارستان اختصاص می‌یابد، اما مسئله اینجاست که سرانه تخت بیمارستانی استان مرکزی در قیاس با کشور خوب نیست.

وی گفت: امروز علیرغم اینکه ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تخته ولیعصر می‌گذرد، اما پیشرفتی کمتر از ۶۰ سال دارد و با توجه به تغییر پیمانکار، باید کار سرعت گیرد، از نظر اعتباری مشکلی وجود ندارد، اما باید پیمانکار در کار خود تسریع داشته باشد.

آصفری به بیمارستان های کمیجان و خنداب اشاره کرد و گفت: باید به قدری امکانات و تجهیزات در بیمارستان های این دو شهرستان فراهم شود که نیازی به مراجعه مردم به مرکز استان نباشد و براساس اصل سوم قانون اساسی و اصل عدالت، امکانات باید در همه جا فراهم باشد تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی و ورود به موضوع جذب و امنیت شغلی کادر درمان و پرستاران و افراد مشمول تبصره سه و چهار و نیروهای خدماتی، اظهار کرد: وزیر بهداشت در زمان رای اعتماد قول مساعد جهت پیگیری مسئله امنیت شغلی کادر درمان داد.

 به گزارش ایسنا، در این جلسه دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در واقع نماد و مصداق مشارکت مردم و خیرین است و کانون و پناهگاهی برای بیماران مبتلا به سرطان به شمار می رود.

دکتر علی اکبر کریمی با اشاره به بسیج شدن مسئولان استان برای جذب دستگاه شتاب دهنده خطی برای استان مرکزی، گفت: نصب و راه اندازی این دستگاه بسیار کار سنگینی بوده است و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد، اما با توجه به دغدغه بیماران سرطانی، راه اندازی این دستگاه اهمیت بالایی دارد.

وی به عقب افتادگی استان مرکزی در بحث تخت های بیمارستان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر و با وزرای بهداشت بارها در این خصوص مکاتبه و پیگیری شده است و امیدواریم با پیگیری بیشتر بتوانیم این عقب افتادگی را به سرعت جبران کنیم.

کریمی تامین نیروی های متخصص ثابت را یکی از دغدغه های مهم برای بیمارستان آیت الله خوانساری دانست.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام