پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
میز اقتصادی سفارتخانه های ایران باید فعال شود
میز اقتصادی سفارتخانه های ایران باید فعال شود

نایب رئیس کمیسون امور داخلی کشور در مجلس گفت: ضمن تقویت رایزنی‌های دیپلماسی و اقتصادی با وزرای خارجه کشور‌های دیگر باید میز اقتصادی سفارتخانه‌های ایران را فعال کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدحسن آصفری ،به نقل از خبرگزاری دانشجو نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات روز یکشنبه رئیس مجلس مبنی بر ضرورت تبدیل وزارت امور خارجه به وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل، گفت: میز اقتصادی سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های دیگر تعطیل است و تاکنون خروجی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میز‌های اقتصادی سفارتخانه‌های ایران در دوران پسابرجام باید فعال‌تر شوند و در این زمینه با تجار و سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی و رایزنی کنند تا بتوانیم جایگزینی برای بخشی از تحریم‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه تاکنون کارنامه خوبی از خود نشان نداده است، افزود: جایگزین ارز در کشور یکی از راهکار‌ها است. هرچند ردیابی دلار در دنیا مرسوم است، اما هیچ لزومی ندارد مجددا بازار مبادلات اقتصادی خود را بر پایه دلار تعریف کنیم. موضوعاتی مانند طلا و ارز‌های داخلی بین کشور‌های طرف قرارداد باید جایگزین دلار شود.

آصفری ادامه داد: دولت در حوزه مبادلات و تجارت‌های بین‌المللی اقتصادی باید تغییرات و تصمیمات جدی بگیرید که جایگزینی برای ارز داشته باشد، مجلس هم در این زمینه آمادگی تسهیل شرایط را دارد. بانک مرکزی باید پیش قدم شود و وزارت خارجه باید رایزنی‌های دیپلماسی و اقتصادی را با وزرای خارجه کشور‌های دیگر به خصوص کشور‌هایی که مانند ایران تحریم هستند، یا نیاز به کالای ایرانی دارند انجام دهد تا مسیر مبادلات و سرمایه گذاری اقتصادی باز شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ارتباط با سطح روابط ایران با همسایگان، گفت: وزارت خارجه تلاش‌هایی برای تقویت روابط با همسایگان کرده، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. ترکیه از بازار خوب اقتصادی برخوردار است، اما به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نکردیم.

وی با اشاره به بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری سوریه بعد از جنگ، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید روابط اقتصادی خود را با سوریه توسعه دهد. ما با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی باید سرمایه گذاری خود را در سوریه توسعه دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطنشان کرد: مجلس در تلاش تا در مدت باقی مانده از عمر دولت، این رویه را اصلاح کند. دولت هم باید تمام تلاش خود را بکند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام