پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:
تداوم آلودگی هوای اراک نگرانی جدی ایجاد کرده است
تداوم آلودگی هوای اراک نگرانی جدی ایجاد کرده است

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوای اراک در ماه‌های اخیر وارد شرایط بحرانی شده و تداوم این وضعیت نگرانی جدی مردم و مسئولان را در پی داشته که باید برای مهار آن چاره‌ای اساسی شود.

«محمد حسن آصفری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از آلودگی هوای اراک ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی بزرگ همچون آلومینیوم، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و برخی صنایع است که در راستای ایجاد اشتغال نمی‌توان فعالیت کامل آن‌ها را به‌طور موقت انتظار داشت اما، می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع نواقص زیست‌ محیطی و استانداردسازی این واحدهای تولیدی اقدامات لازم را در اولویت قرار دهند.
وی تاکید کرد: ۴۷ درصد از خودروها بر اساس مستندات موجود در اراک غیراستاندارد هستند و به لحاظ فنی مشکل دارند و با تردد در سطح شهر منجر به افزایش آلایندگی هوا می‌شوند.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تداوم خشکسالی و کاهش شدید بارندگی در سال جاری پدیده خیزش گرد و غبار نمکی در هوای شهر اراک را تشدید کرده و این مسئله نیز باید با کمک کارشناسان امر و اقدامات بازدارنده در مهار ذرات معلق در هوای اراک کنترل شود.
آصفری با اشاره به مصوبه طرح جامع کاهش آلودگی هوا برای کلانشهر اراک، نیز گفت: این طرح در دولت نهم و دهم مصوب شد که بخشی از آن عملیاتی شده و بخش دیگر آن که در راستای توسعه فضای سبز در کنار واحدهای تولیدی بزرگ آلومینیوم،ماشین سازی، پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه و همچنین توقف بهره‌گیری از سوخت مازوت است مغفول مانده و تذکر لازم در این خصوص به وزیر نفت، وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارایه شده تا تدابیر ویژه‌ عملیاتی شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه در دولت قبل، قول عدم استفاده از سوخت مازوت در صنایع داده شد، این مهم در حد وعده ماند و به طور کامل عملی نشده است.
 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در پالایشگاه شازند می‌توان کمبود سوخت گاز را تامین کرد و از سوخت مازوت برای تبدیل و تولید دیگر محصولات این واحد تولیدی بزرگ بهره‌گیری کرد.
آصفری خاطر نشان کرد: وضعیت بسیار نامطلوب آلایندگی هوا در اراک و شازند طی هفته اخیر ناشی از افزایش غلظت گرد و  غبار است و از سوخت مازوت در صنایع بهره‌گیری نشده و چنانچه این امر مسلم شود به هیچ عنوان سکوت جایز نیست و بی‌درنگ باید برای حفظ سلامت شهروندان فعالیت این واحد تعطیل شود.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسیده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام