پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
سرعت بخشی به برنامه‌ صلح آمیز هسته‌ای ایران نتیجه فشارهای غرب خواهد بود/ مجلس آماده تصویب قانون جدید الزام آور برای دولت است
سرعت بخشی به برنامه‌ صلح آمیز هسته‌ای ایران نتیجه فشارهای غرب خواهد بود/ مجلس آماده تصویب قانون جدید الزام آور برای دولت است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: به نفع آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکایی‌هاست که دست از رفتارهای نخ نما شده که هیچ خروجی برای آنها ندارد بردارند و با تهران از سر عقل و تدبیر گفتگو کنند و بداند مجلس آماده مصوبه جدید الزام آور برای دولت در سرعت بخشی به برنامه هسته‌ای است.

محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی و غرب و آمریکا اگر رفتارهای تهدیدآمیز خود علیه تهران را تکرار کنند، مجلس به دنبال مصوبه‌های دیگر رفته و دولت را نسبت به پیشرفت و سرعت‌بخشی به فعالیت‌های هسته‌ای ملزم خواهد کرد.

 وی افزود: به نفع آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکایی‌هاست که دست از رفتارهای نخ نما شده که هیچ خروجی برای آنها با تهدید جمهوری اسلامی ندارد بردارند و با تهران از سر عقل و تدبیر گفتگو کنند و بدانند که فقط لغو همه تحریم‌ها در دستورکار تهران و غرب است و نه چیز دیگری.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: ایران در طول سال‌های اخیر حسن نیت خود را نشان داده و برای راستی‌آزمایی کارهای زیادی را انجام داده است و غرب بهتر است دست از فشارهای سیاسی بر ایران بردارد و بداند که این فشارها نشانه عکس دارد و اگر کل تحریم‌های ظالمانه لغو نشود، ایران از حقوق خود کوتاه نیامده و به اجرای برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای خود سرعت خواهد داد.  

آصفری گفت: متأسفانه آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمین صهیونیست‌ها بازی می‌کنند و به فکر چالش‌های بزرگ هستند، اما جمهوری اسلامی در مسیر پیگیری و دستیابی به حقوق خود ایستادگی و مقاومت کرده و از آن کوتاه نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جمهوری اسلامی نهادی از مجموعه نهادهای آمریکا محسوب می‌شود و سیاست‌های زورگویانه و خصمانه ایالات متحده آمریکا را دنبال می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور افزود: امروز سیاست غرب و آژانس بین المللی انرژی اتمی آن است که آژانس نقش پلیس خوب را بازی می‌کند و آمریکایی‌ها نقش پلیس بد را بازی می‌کنند و به دنبال آن هستند که با تهدید و صدور بیانیه و قطعنامه علیه جمهوری اسلامی، تهران را به عقب بازگردانند.

 وی اظهار داشت: فرصتی که آمریکایی‌ها برای مذاکره داشتند دیگر قابل بازگشت نیست و اگر آنها دنبال مذاکره با تهران هستند باید بدانند که جمهوری اسلامی هیچ پیش شرطی جز لغو همه تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران ندارد و آنها باید بدانند در هیچ حوزه‌ای جز لغو تحریم‌ها مذاکره‌ای نخواهیم کرد.

آصفری گفت: صدور بیانیه‌ها و اقدامات تهدیدآمیز غرب علیه جمهوری اسلامی نمی‌تواند مصوبه مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کأن لم یکن تلقی کند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام