پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
مخالفت مجلس؛
با ورود محصولات کشاورزی به بورس
با ورود محصولات کشاورزی به بورس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روند بررسی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی با ورود و عرضه کالاها و محصولات کشاورزی در بازار سرمایه مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز مجلس در روند بررسی ماده ۲  طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی پیشنهاد داد که از بورس کالا و محصولات کشاورزی حمایت شود و این دست از محصولات به بازار سرمایه وارد شوند.

وی در صحن علنی مجلس در این خصوص گفت: اگر نتوانیم در حوزه کشاورزی اصلاح ساختار داشته باشیم و نتوانیم نظام بهره برداری کشاورزی را اصلاح کنیم و همچنین بروزرسانی نمایم در کاهش هزینه محصولات و در رقابت و صادرات محصولات کشاورزی موفق نخواهیم بود. چرا ما نمی توانیم در صادرات محصولات کشاورزی به روز باشیم؟ اگر بخواهیم در این حوزه به روز باشیم باید به ورود محصولات کشاورری به بازار سرمایه توجه داشته باشبم من پیشنهاد می دهم از بورس کالا و محصولات کشاورزی حمایت شود. 

در ادامه آصفری در مخالفت با این پیشنهاد ذاکر گفت که ما نباید محصولاتی چون مرغ، گوشت، تخم مرغ و برنج که مایحتاج اولیه مردم هستند را به بازار سرمایه وارد کنیم و این مایحتاج مهم و اولیه مردم را به دست دلالان بسپاریم.

اما در ادامه نظری خانقاه با پیشنهاد ذاکر موافقت کرد و گفت: اگرچه مردم ما از بازار سرمایه مارگزیده شدند ولی باید در این وضعیت تحریم به فرصت ها توجه کنیم. یعنی می توانیم کاری کنیم خود کشاورز بدون توجه به دلال، محصولات خود را در بورس عرضه کند.  مجلس باید به فکر حمایت از کشاورزان باشد و به ۲۶ میلیون جمعیت روستایی کمک کند. این جمعیت متولی خاصی ندارد ما از وزیر کشاورزی می خواهیم به حمایت روستاییان و کشاورزان توجه خاصی داشته باشد. در کنار این موضوع رفع موانع محدود کننده بخصوص در خصوص کشت برنج حایر اهمیت است از شما می خواهیم به پیشنهاد  آقای ذاکر رای دهید.

در ادامه بررسی این پیشنهاد در صحن و اظهارات مخالفان و موافق پیشنهاد ذاکر، رئیس مجلس این موضوع را به رای گذاشت که با مخالفت نمایندگان رو به رو شد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام