پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
عملیاتی شدن برجام باید از اولویت‌های سیاست خارجی دولت باشد
عملیاتی شدن برجام باید از اولویت‌های سیاست خارجی دولت باشد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اجرای تعهدات برجامی از سوی طرف های مقابل و توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها از جمله اولویت هایی است که در حوزه سیاست خارجی باید دنبال شود.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با ایسنا، درباره اولویت هایی که باید در حوزه سیاست خارجی در دولت سیزدهم دنبال شود، بیان کرد: امروز مهم ترین مسئله در حوزه سیاست خارجی بحث اجرایی شدن و عملیاتی شدن برجام است، نباید از کنار حقوق ملت ایران به سادگی گذشت، طرف های مقابل باید ملزم به اجرای تعهدات برجامی خود شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های سیاست خارجی بالا بردن سطح روابط کشور با همسایگان است. میزهای اقتصادی باید در کشورهای همسایه فعال شود و باید با ارتقای سطح روابط اقتصادی به بازارهای بکر وارد شویم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از دیگر اولویت های سیاست خارجی ایجاد یک توافق سیاسی و امنیتی به منظور مبارزه با جریان های تروریستی و تکفیری در منطقه است که بزرگ ترین تهدید برای کشورهای منطقه هستند. در بحث افغانستان نیز این حق مردم است که دولت خود را انتخاب کنند و هر دولتی که زمام امور را در دست بگیرد باید متشکل از تمام قومیت های افغانستان باشد.

آصفری در پایان تاکید کرد: مسئله افغانستان با اسلحه و سرنیزه حل نمی شود بلکه امروز افغانستان نیازمند دموکراسی و جمهوریت است. کشورهای دیگر نیز حق دخالت در امور افغانستان را ندارند و این مردم افغانستان هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام