پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
واردات چند میلیون دز واکسن کرونا ذوق‌زدگی ندارد
واردات چند میلیون دز واکسن کرونا ذوق‌زدگی ندارد

 نماینده اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید انتشار خبر واردات پنج میلیون دُز واکسن کرونا به کشور ذوق‌زدگی ندارد و در صورت ادامه واکسیناسیون با این سرعت حلزونی، آمار کشته شدگان افزایش پیدا می‌کند.

محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس یازدهم معتقد است: واکسیناسیون مردم باید برای دولت در اولویت نخست باشد و سرعت در این بخش را بالا ببرد.

وی گفت: اینکه خبر می‌رسد پنج میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است، جای ذوق‌زدگی ندارد، چون وضعیت واکسیناسیون جامعه بسیار ضعیف است و متاسفانه کار به کندی پیش می‌رود. این سرعت حلزونی در خصوص واکسینه کردن مردم در برابر کرونا حقیقتاً جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم تصریح کرد: انتظار ما، اقدام جدی و عملی دولت برای واکسیناسیون و ایجاد رضایت در جامعه است. از این رو هر فرد یا ارگانی که می‌توانند به تحقق این خواسته کمک کنند باید راه را برایشان باز کرد تا پای کار بیایند.

آصفری با اشاره به اینکه اکثر کسب و کار‌ها یک سال و نیم است درآمدشان تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده و حتی برخی با ضرر‌های جدی هم مواجه شدند، گفت: دولت باید سیاست‌های تشویقی را در قبال صاحبان کسب و کار‌ها در پیش بگیرد. معافیت از پرداخت برخی مالیات‌ها و کمک در پرداخت بیمه کارگران از جمله این سیاست‌ها باید باشد. از آنجایی که دولت در توانش نیست کمک بلاعوض به صنوف مختلف کند، حداقل انتظار داریم تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را در اختیار این افراد بگذارند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: اگر واکسیناسیون جامعه با شدت دنبال شود خیلی از این بحران‌ها و دغدغه‌ها حل می‌شود. ما جداً از طرح واکسیناسیون مردم ایران گلایه داریم و توقع سرعت بخشیدن به این بخش، مطالبه همگان است. این واکسن‌هایی که امروز به کشور وارد می‌شود بیشتر از سمت جمعیت هلال احمر است و بخش زیادی از آن اهدایی است. یعنی هنوز بعد از ماه‌ها خیلی کار جدی برای تامین و واردات واکسن توسط دولت صورت نگرفته است. با این روند جلو برویم، همچنان با آمار وحشتناک فوتی‌ها مواجه خواهیم بود. از این‌رو از دولت می‌خواهم که در این برهه تاریخی، فکر سلامت مردم باشند و این موضوع را دغدغه اصلی خود کنند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام