پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
واشنگتن مجبور به ترک بغداد می شود
واشنگتن مجبور به ترک بغداد می شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: آمریکا با هدف ایجاد امنیت در عراق حضور ندارند بلکه در راستای ایجاد نا امنی در منطقه به حضور خود در این کشور ادامه می دهد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در این باره که آمریکایی ها از افغانستان خارج شدند اما برای حضور در عراق همچنان برنامه دارند گفت: حضور آمریکا در افغانستان هزینه بر بود و درآمدی برای آنها نداشت اما در عراق با غارت منابع این کشور درآمد قابل توجهی دارند همچنین می توانند سلاح های خود را به کشورهای مختلف منطقه بفروشند و مسابقه تسلیحاتی در منطقه ایجاد کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس اظهارداشت: آمریکا با هدف ایجاد امنیت در عراق حضور ندارند بلکه در راستای ایجاد نا امنی در منطقه به حضور خود در این کشور ادامه می دهد، از سوی دیگر با توجه به موقعیت استراتژیک عراق به لحاظ زمینی، آبی و هوایی، آمریکایی ها می توانند منابع بسیار ارزشمندی را در این کشور تصاحب کنند و ارزش این منابع تا جایی است که حاضرند تلفات جانی بدهند.

وی تاکید کرد: عراق برای آمریکایی ها حکم صندوق ذخیره را دارد و با وجود مخالفت پارلمان عراق برای جبران کسری منابع خود همچنان در بغداد حضور خواهند داشت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس پیش بینی کرد: با این حال ملت عراق اجازه ادامه حضور آمریکایی ها را نمی دهند، در نهایت آمریکایی ها همان طور که افغانستان را ترک کردند، عراق و منطقه را ترک می کنند چرا که نمی توانند در مقابل اعتراض مردم، جریان های سیاسی و گروه های مختلف مقاومت کنند، در نهایت آمریکایی ها دیر یا زود ناچار به خروج از عراق می شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دستیاز وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای نزدیک اعلام کرد، کشورش در سطح نظامی، دیپلماتیک و مالی در عراق می ماند و این کشور برای امنیت ملی آمریکا مهم است./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام