پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد
 با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد

محمدحسن آصفری برای نظارت و پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیرعامل و مدیران این صندوق دیدار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدحسن آصفری، نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ظهر شنبه ۱۴ تیر ماه  در جلسه ای که در ساختمان صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور مدیرعامل و برخی ازمدیران این صندوق برگزار شد گفت:باند بازی و عدم توجه به شایسته سالاری، عدم وجود شفافیت مالی و ... از جمله مواردی است که باعث شده تا صندوق ذخیره فرهنگیان در سال های اخیر با چالش های جدی مواجه شود.

وی افزود:متاسفانه امروز بخش کوچکی از جامعه مدیران، با رفتار غلط در برابر جامعه فرهنگیان به هر دلیلی برای خود امتیازاتی را قائل می شوند و در قالب بروکراسی مبهم جوری عمل میکنند که باعث نارضایتی و نگرانی بخش زیادی از معلمان و فرهنگیان عزیز شده است.

آصفری بیان کرد: تبعات انجام این قبیل امورات در عرصه های مدیریتی در دوران مدیریت سابق این صندوق سبب اختلاسهای خسارت بار شد و به اعتماد جامعه فرهنگیان ضربات سنگین وارد کرد و لازم است برای پیش گیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی، نظارت دقیق صورت پذیرد.

وی ادامه داد: خویشاوند سالاری و عدم توجه به افراد شایسته در اداره صندوق و شرکت های تابعه، حضور همزمان مدیران در چند شرکت به عنوان هیئت مدیره، مدیرعامل و... ، عدم وجود شفافیت مالی از سوی صندوق، پرداخت های غیر متعارف در صندوق اعم از حق الجلسه و ... با تفاوت بعضا ده برابری بین حقوق سهام داران و مدیران صندوق، عدم اطلاع سهامداران از وضعیت عملکرد شرکت های تابعه صندوق، عدم تحقق ارائه سهام صندوق ذخیره در بورس، از جمله مواردیست که باعث نارضایتی و بی اعتمادی گسترده فرهنگیان شده است.

درادامه محمدحسن آصفری برای رفع مشکلات موجود به اجرای دقیق این موارد تاکید کرد:
 ایجاد سامانه شفافیت مالی و مدیریتی صندوق
 مشخص نمودن عواید سهامداران از پرداخت تضمینی سود ، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت اقتصادی شرکت ها
 بکارگیری و جذب فرزندان فرهنگیان در صندوق ذخیره و شرکت های تابعه
 ایجاد کانال های ارتباطی بین فرهنگیان و مدیران صندوق بدون هیچ گونه محدودیت
ایجاد مراکز رفاهی در استان ها و واگذاری این مراکز به همان استان
نظارت جدی بر عملکرد نمایندگان صندوق در استان ها

 وی  در پایان جلسه تصریح کرد: عزم مجلس جهت نظارت دقیق در این صندوق جدی است و قطعا اجازه سواستفاده از صندوق فرهنگیان را به کسی نخواهد داد و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیر این موضوع خواهد شد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام