پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
آصفری: کمیسیون‌های تخصصی درباره میزان انطباق برنامه وزرا با قانون اساسی نظر دهند
آصفری: کمیسیون‌های تخصصی درباره میزان انطباق برنامه وزرا با قانون اساسی نظر دهند

نماینده اراک،کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گزارش کمیسیون‌های تخصصی درباره نظرشان نسبت به وزرای پیشنهادی مربوطه گفت: کمیسیون‌های تخصصی باید میزان انطباق برنامه وزرا با اصول قانون اساسی و برنامه‌های توسعه را بیان کنند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گزارش کمیسیون‌های تخصصی درباره نظرشان نسبت به وزرای پیشنهادی مربوطه گفت: کمیسیون‌های تخصصی باید میزان انطباق برنامه وزرا با اصول قانون اساسی و برنامه‌های توسعه را بیان کنند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن آصفری در پایان جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۲۸ و ۲۹ قانون اساسی گفت: طبق ماده ۲۰۲ آیین‌نامه، کمیسیون‌های تخصصی و غیرتخصصی باید نظر خود را درباره انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی، قانون اساسی و برنامه توسعه ارائه کنند و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از روز اول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، هیچ‌ کدام از این موارد رعایت نشد و حتی گزارش مرکز پژوهش‌ها در این باره در اختیار نمایندگان قرار نگرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون اساسی فصل‌الخطاب است، ما می‌خواهیم به وزرا رای دهیم پس باید بدانیم که چقدر برنامه آنها منطبق با اصول قانون اساسی و برنامه توسعه بوده و یا این‌که انحراف دارد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: گزارش کمیسیون‌های تخصصی مبنی بر انطباق برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی، برنامه ششم و سیاست‌های کلان در اختیار نمایندگان قرار گرفته و در سامانه وجود دارد که می‌توانند به آن رجوع کنند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام