پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
نماینده مجلس: ملاک اصلی بررسی کابینه سیزدهم تجربه و توانمندی است
نماینده مجلس: ملاک اصلی بررسی کابینه سیزدهم تجربه و توانمندی است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ملاک اصلی مجلس در بررسی سوابق و کارنامه وزرای پیشنهادی رییس‌جمهوری، توانمندی و برنامه‌ محوری است.

محمدحسن آصفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارزیابی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهوری در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با قدرت بررسی شده است.

وی ادامه داد: توانمندی، تجربه، کارآمدی و تعهد به آرمان‌های نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری از ملاک‌های اصلی نمایندگان مردم در بررسی وزرای پیشنهادی است و به طور کلی هر وزیری که شایستگی لازم را نداشته باشد، بدون شک رای اعتماد نمی‌گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرآیند بررسی صلاحیت شمار زیادی از وزرای پیشنهادی رییس جمهوری انجام شده و به طور کلی تا روز چهارشنبه چهارم شهریورماه جاری به اتمام می‌رسد و به احتمال زیاد عصر همان روز نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

آصفری بیان کرد: اکثریت وزرای پیشنهادی رییس جمهوری برای توسعه کشور برنامه‌های مدونی به خانه ملت ارائه کردند و بدون شک رای اعتماد نمایندگان را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: وزرای پیشنهادی باید در حوزه کاری وزارتخانه مربوطه، نسبت به قوانین و مسائل آن حوزه اشراف کامل داشته باشند و از قدرت و توان لازم برای تحول آن وزارتخانه برخوردار باشند چرا که اگر تحولی در وزارتخانه صورت نپذیرد اتفاق مبارکی در سطح کشور هم نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم با شعار دولت قوی وارد عرصه تصمیم‌گیری کشور شده هدف مجلس شورای اسلامی نیز کمک و حمایت دولت برای تشکیل کابینه‌ای کارآمد با هدف عمل به وعده‌ها و حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم است.

رییس جمهوری ۲۰ مردادماه جاری فهرست پیشنهادی وزرای خود را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

بررسی رای اعتماد از روز شنبه ۳۰ مرداد ماه آغاز شده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام