پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
هیچ کشوری نمی تواند در باره دارایی های ایران در دیگر کشورها تعیین تکلیف کند
هیچ کشوری نمی تواند در باره دارایی های ایران در دیگر کشورها تعیین تکلیف کند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: کره جنوبی نسبت به پرداخت دارایی های مسدود شده ایران اقدام کند و سیاست های آمریکا را دنبال نکند.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به پول های بلوکه شده ایران در کشورهایی نظیر کره، هند، چین و ... و لزوم تسریع در آزادسازی آنها اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران 40 میلیارد دلار از کشورهایی همچون کره، هند، چین و عراق طلب دارد که بیش ترین آنها نیز در کشور چین با 20 میلیارد دلار مسدود شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: اینگونه کشورها ادعای دوستی با جمهوری اسلامی را دارند، اما حاضر نیستند که طلب ما را پرداخت کنند؛ لذا اینچنین رفتارهای دوگانه باعث می شود که در عرصه های بین الملل گلایه مندی‌هایی بوجود بیاید.

وی بیان کرد: انتظار می رود کشورهایی که ادعای دوستی با ایران را دارند در شرایط تحریمی نسبت به بدهی های خود اقدام کنند؛ بالاخره برخی از مبادلات تجاری کره جنوبی از تنگه هرمز و آبهای آزاد ایران عبور می کند، اما ما نمی خواهیم با اعمال فشار بدهی های مان را دریافت کنیم؛ لذا این امید وجود دارد که سئول در این رابطه دوستانه گام بردارد و دنبال کننده سیاستهای ایالات متحده نباشد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: اینکه گفته شود در ازای طلبمان از کره جنوبی تهاتر کالا انجام بگیرد غیر قابل پذیرش است و هیچ کشوری نمی تواند در باره دارایی های ایران در دیگر کشورها تعیین تکلیف کند.

آصفری تاکید کرد: باید گفته شود که در این چند سالی که پول های ما در کره جنوبی مسدود شده است دچار خساراتی شده ایم؛ لذا اگر سئول بخواهد از این رفتار خود دست برندارد و دارایی کشورمان را پرداخت نکند باید بابت عدم پرداخت به موقع پولهایمان جبران خسارت کند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام