پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
اگر دولت برنامه ششم را اجرا می کرد مشکل کمبود برق نداشتیم/ فقط هزار سو برق هسته‌ای تولید شده است
اگر دولت برنامه ششم را اجرا می کرد مشکل کمبود برق نداشتیم/ فقط هزار سو برق هسته‌ای تولید شده است

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس قرار بود دولت براساس برنامه ششم توسعه 190 هزار سو برق هسته ای تولید کند اما خبر دار شدیم که کمتر از هزار سو آن را وارد کانال تولید کردند.

«محمدحسن آصفری»، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه به نظر می رسد موضوع قطعی برق به دلیل بی برنامگی در عملکرد دولت است گفت: وقتی آقای رئیس جمهور در سخنرانی های خود اصرار به برجام داشت و می گفت آب و برق مردم هم بستگی به برجام دارد نشان می دهد که دولت از ابتدا علاقه ای نداشت که برنامه ششم توسعه را که هم در راستای تامین آب و برق و هم مدیریت داخلی کشور بود را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این بود که همه چیز را به برجام گره بزند و امروز خروجی برجام این شده است که نه برجام برای سفره مردم آورده ای داشته و نه برنامه هایی دولت که در برجام به دنبال آن بود محقق شد افزود: در بازدیدی که از مجموعه دیسپاچینگ برق کشور داشتیم، بی برنامگی گسترده دولت در حوزه منابع برقی کشور خود را نشان داد.

آصفری با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور مصوب کرد که دولت باید سالانه 5 هزار مگاوات نیروگاه به صنعت برق اضافه کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد تصریح کرد: همزمان با برنامه ششم توسعه می توانستیم حداقل 30 هزار مگاوات برق به ظرفیت تولیدی برق کشور اضافه کنیم و با توجه به اینکه نیاز کشور 80 هزار مگاوات است امروز توان تولید کمتر از 60 هزار مگاوات برق را داریم. این خود سبب شد که امروز مشکلات کمبود برق خود را نشان دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دولت پروژه های عمرانی را به مسئله برجام گره زد و همه چیز را تعطیل کرد ادامه داد: این سبب شد که امروز کشور با مشکلات جدی در زمینه تامین برق مواجه شود.

وی با بیان اینکه دولت این مسئله را به رمز ارزها مرتبت می داند در حالی که مشکل امروز برق کشور تنها مربوط به رمزارزها نیست گفت: اگر دولت مصوبه مجلس در برنامه ششم را اجرایی می کرد امروز شرایط اینگونه نبود.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه پروژه هایی که در دولت قبل 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اگر در این دولت به اتمام رسیده و به مدار تولید برق نزدیک می شد امروز مشکلی در این حوزه نداشتیم عنوان کرد دولت انتظار دارد فقط مردم در موضوعات مختلف رعایت کند، در مسئله کرونا می گوید مردم رعایت کنند، در بحث برق رئیس جمهور می گوید مردم رعایت کنند اما سوال اینجاست پس دولت خودش چه زمانی می خواهد قانون را رعایت کند.

وی با انتقاد از فعالیت برقی صنایع در شرایط کمبود برق گفت: چرا امروز با توجه به اینکه در کشور مشکل برق داریم اجازه داده می شود صنایعی مانند فولاد که بیش از 3 هزار مگاوات برق مصرف می کنند ظرفیت تولید خود را بالا ببرد، در همین شرایطی که با مشکل برق مواجه هستیم چرا دولت دستور نمی دهد کارخانه هایی مانند کارخانه سیمان، پتروشیمی و فولاد مبارکه که برق خوری زیاد دارند یک ماه تعطیل شود و به کارگران آن یک ماه مرخصی با حقوق بدهند تا مشکل کمبود برق در کشور حل شود ما مشکلی در حوزه تولید فولاد در کشور ندارم و بیش از 200 هزار تن مازاد بر تولید فولاد داریم.

آصفری با اشاره به اینکه دولت به جای فشار آوردن به مردم یا تعطیلی اصناف می تواند کمبود 60 هزار مگاوات برق را جبران کند تصریح کرد: چرا دولت مصوبه مجلس که قرار بود 190 هزار سو برق هسته ای تولید کند را اجرایی نکرد، امروز خبر دار شدیم که کمتر از هزار سو آن را وارد کانال تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه بی برنامگی و اتکا به برجام و امید بستن به خارج از کشور برای حل مشکلات سبب شده که امروز نه برجام به نتیجه ای برسد و نه مشکلات مردم حل شود خاطرنشان کرد: موضوع تولید انرژی در داخل کشور قابل حل است اما عملکرد دولت باعث شد که تولید انرژی و برق مورد نیاز کشور به یک بحران تبدیل شده و موجبات فشار به مردم را فراهم کند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام