پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی:
هدایت نقدینگی کشور در مسیر تولید اولین گام در تحقق شعار سال است
هدایت نقدینگی کشور در مسیر تولید اولین گام در تحقق شعار سال است

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت هدفمند نقدینگی کشور در مسیر تولید اولین گام در تحقق شعار سال است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری، صبح امروز محمدحسن آصفری در بازدید از صنایع مستقر در شهرک صنعتی خیرآباد اراک، با اشاره به هدایت نقدینگی کشور اظهار داشت:  هزاران میلیارد تومان نقدینگی در کشور سرگردان است که با هدایت آن در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی می‌توان زمینه اشتغال هر چه بیشتر و بالندگی صنعت کشور را فراهم کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های مختلف با تولیدکنندگان و شنیدن مشکلات و درددل‌های آنها وظیفه اصلی مسئولان است و اگر بخواهیم به بخش دولتی نمره بدهیم باید بر مبنای حمایت این قشر از تولیدکنندگان و نشست در راستای   تلاش برای تسهیل در امور آنها باشد.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: مسئله امروز کشور تولید و حمایت از کالای ایرانی است و رهبر معظم انقلاب ۱۳ سال است که سال‌ها را با عناوین مختلف اقتصادی و تولیدی نامگذاری نموده اند، بنابراین بخش دولتی وظیفه دارد با تمام توان حمایت از تولید را سرلوحه امور خود قرار داده و در راستای تحقق منویات معظم‌له بیش از پیش تلاش کند.

آصفری اضافه کرد: تمامی مسئولان از نمایندگان مجلس، وزرا و مدیران استانی باید پاسخگوی مشکلات تولیدکنندگان باشند و برای حل مشکلات این قشر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: مجلس نهم اوایل هر سال  وزرای  اقتصادی را به مجلس فرا می خواند و برای پیشبرد اهداف نظام و رهبری در حوزه اقتصادی از آنان برنامه مطالبه می کرد و در پایان سال نیز عملکرد وزرا مورد ارزیالی قرار می گرفت ، اما این مهم در مجلس دهم اتفاق نیفتاد و این با برنامه‌های اقتصادی کشور تضاد دارد.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم بیان کرد: اینکه تولیدکنندگان را به حال خود رها کنیم و با ابلاغ بخشنامه‌های مختلف امور این قشر را با مشکل مواجه کنیم خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید است و باید تمام برنامه‌ها بر اساس حمایت از تولیدکنندگان تدوین شود.

آصفری بیان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که به دولت فرموده اند بودجه کشور باید بدون در نظر گرفتن فروش نفت بسته شود اما دولت همچنان به فروش نفت در تامین بودجه کشور وابسته است و این مهم باید اصلاح شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  در ادامه صحبت های خود با اشاره به بودجه سال 99 گفت: دولت بودجه سال ۹۸ را بر پایه فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت بسته بود در صورتی که فروش آن در بهترین شرایط ممکن حتی به ۳۰۰ هزار بشکه در روز هم نمی‌رسید اما با این وجود بودجه ۹۹ نیز با اتکا به فروش نفت بسته شد که این اقدام کشور را با چالش مواجه خواهد کرد.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم گفت: اتکا به فروش نفت در تامین بودجه کشور فشار را به تولیدکنندگان افزایش می دهد چرا که در صورت محقق نشدن سیاست‌های نفتی دولت برای تامین بودجه خود مالیات را افزایش می‌دهد که این مهم مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به دنبال دارد.

آصفری ادامه داد: دولت به جای اعمال فشار به تولیدکنندگان در جذب مالیات باید برای فرارهای مالیاتی برنامه‌ریزی کند و با شناسایی این قشر فشار بر روی تولیدکنندگان را کاهش دهد.

وی افزود: هر کدام از تولیدکنندگان اگر سرمایه  خود را در بانک پس انداز می کردند، هم امنیت مالی کسب می کردندو هم از احترام اجتماعی ویژه برخوردار بودند اما سرمایه خود را در راستای تولید بکار گرفته‌اند و مردم و مسئولان باید قدر دان ایثار و فداکاری این قشر باشند.

آصفری نسبت به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: امروز دانشگاه های ما با وجود ظرفیت های مختلف ارتباط چندانی با صنعت ندارند و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی اظهار داشت: در بحث کشاورزی هم ما هنور نتوانسته ایم قیمت پیاز و سیب زمینی را مشخص کنیم در صورتی که اگر کشاورز شرایط کشور را بداند تولید هدفمند شده و هیچ کشاورزی متحمل خسارت و زیان نمی‌شود.

آصفری اضافه کرد: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل تصمیم گیری در اتاق های بسته است در صورتی که اگر در نشست های تخصصی از اهل فن و متخصصان امر دعوت به عمل آید تصمیمات جلوه کارشناسی به خود گرفته و مشکلات کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد درآمد کشور در بحث تولید است و اگر صنایع تولیدی از دست رودهمه چیز تعطیل می شود و مجلس و دولت و مجموعه نظام باید برنامه خود را در راستای حمایت همه جانبه از تولید تدوین کنند.

آصفری افزود:  با وجود ظرفیت عظیم در شرکت هپکو اخیرا دولت اجازه واردات بیش از سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی صادر کرده که این خیانت به حوزه تولید داخل است.

 

وی افزود: آلومینیوم خام از شرکت ایرالکو به قیمت هر کیلوگرم ۲۳هزار تومان به ترک‌ها فروخته می‌شود و بعد از فرآوری به قیمت هر کیلوگرم 90 هزار توان به خودمان فروخته می شود بنابراین باید با تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه زمینه تولیدات نهایی در استان فراهم و تا حد اکان از خام فروشی جلوگیری شود.

آصفری با بیان اینکه بنده در کنار تولیدکنندگان هستم، تاکید کرد: یک کار گروه تخصصی با حضور کارشناسان برجسته صنعتی استان مرکزی در دفتر اینجانب تشکیل شده و فعالان این حوزه می توانند مشکلات خود را در این کار گروه مطرح کرده و در صورتی که امکان حل مشکلات در استان وجود نداشته‌باشد در سطح ملی پیگیری می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده، عدم ارائه خدمات از شهرداری ، اعمال سلیقگی ماده ۱۳۲ شهرک صنعتی خیرآباد از مهمترین مشکلات فعالان صنعتی شهرک خی آباد اراک بود که به منتخب مردم در مجلس یازدهم منعکس شد.

انتهای پیام/

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام