پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
گره مشکلات اقتصادی کشور با حمایت از تولید باز می‌شود
 گره مشکلات اقتصادی کشور با حمایت از تولید باز می‌شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: گره مشکلات اقتصادی و بیکاری کشور با حمایت همه جانبه از تولید و کالای داخلی باز می‌شود.

محمدحسن آصفری روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی تحقق شعار سال افزود: حمایت از تولید می تواند کشور را در مسیر آبادانی قرار داده و قدرت مسئولان را در عرصه های بین المللی تقویت کند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری سال‌های متمادی با عناوین مختلف اقتصادی نقشه راه مسئولان و مدیران را ترسیم نمودند، بنابراین مدیران باید دغدغه های معظم له را به عنوان چراغ راه قرار داده و تمام تلاش خود را در تحقق این مهم به کار گیرند.
نماینده اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خام فروشی بلای خانمان سوز هر کشوری است که متاسفانه این مهم در کشور ما هم به وجود دارد، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز دنیا مواد اولیه فراوری شده و به عنوان کالای نهایی در بازارهای جهانی عرضه شود.
آصفری خاطرنشان کرد:صادرات یکی از عوامل مهم توسعه پایدار محسوب می شود، اما این صادرات باید در زمینه کالاهای نهایی سرمایه گذاری شود و مواد اولیه در اختیار تولید کنندگان بومی قرار داده شود.
وی بیان کرد: استان مرکزی در زمینه تولیدات کشاورزی از استان های سرآمد کشور است اما به دلیل ضعف در صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی، تولیدات کشاورزی به استان های دیگر صادر و در آنجا بسته بندی و به خارج از کشور صادر می شود که انتظار می رود مدیران مربوطه نسبت به راه اندازی صنایع بسته بندی و تبدیلی در حوزه کشاورزی اقدام کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از مدیران سطح بالای کشور اهل نقاط مختلف استان مرکزی هستند و مدیران استانی باید با تقویت ارتباط خود با آنها زمینه اشتغال، سرمایه گذاری و تولید را در استان فراهم کنند.

آصفری اضافه کرد:تحقق منویات رهبری باید ملاک کار همه دستگاه‌های اجرایی باشد و برگزاری جلسات تنها برای برنامه ریزی و تدوین راهکارهای لازم است و اصل و اساس کار باید در میدان عمل به اجرا گذاشته شود.

سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نامگذاری شده است.

استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام