پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
دلیل اجازه رشد 17 درصدی مصرف انرژی در شرایط خاموشی‌ها به برخی صنایع چیست؟
دلیل اجازه رشد 17 درصدی مصرف انرژی در شرایط خاموشی‌ها به برخی صنایع چیست؟

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: چرا دولت باید برق صنوف را قطع کند، اما به صنایع بزرگی چون فولاد اجازه رشد ۱۷ درصدی مصرف انرژی دهد، در حالی که بخش اعظمی از مصرف انرژی کشور توسط این صنایع بزرگ صورت می‌گیرد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس دولت باید در برنامه ششم توسعه هر سال ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق کشور اضافه می‌کرد که به دلیل بی‌کفایتی این کار محقق نشده و همین مسئله موجب شده کشور با چالش جدی برق مواجه شود.

وی افزود: تأمین برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های آبی و کمبود جدی آب باعث شده نیروگاه‌های آبی به دلیل کمبود آب از مدار خارج شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت تولید نیروگاه‌های آبی کشور ۱۲ هزار مگاوات است، ادامه داد: بخش اعظمی از این نیروگاه‌ها به دلیل پایین رفتن سطح آب سدها از مدار تولید خارج شده‌اند و عدم توسعه نیروگاه‌ها نیز موجب خاموشی شده است.

آصفری گفت: علاوه بر این چالش‌ها، بی‌تدبیری‌های فراوانی در حوزه خاموشی‌ها وجود دارد، هم مردم در خانه‌ها با خاموشی مواجه هستند و هم صنوف که در طول یک سال اخیر به دلیل وضعیت کرونا یک خط در میان فعالیت اقتصادی داشتند، این روزها با چالش جدی در حوزه فعالیت مواجه‌اند.

وی ادامه داد: چرا دولت باید برق صنوف را قطع کند، اما به صنایع بزرگی چون فولاد اجازه رشد ۱۷ درصدی مصرف انرژی دهد، در حالی که بخش اعظمی از مصرف انرژی کشور توسط این صنایع بزرگ صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به جای قطع برق خانه‌های مردم، برق صنایعی چون فولاد را با محدودیت مواجه کند، خاطرنشان کرد: توقف فعالیت برخی صنایع که ضروری نیستند به جای تعطیلی صنوفی که بیش از یک سال است به دلیل کرونا با تعطیلی‌های مکرر مواجه بودند می‌تواند بخشی از مشکلات فعالیت این صنف را بکاهد.

آصفری گفت: دولت باید پاسخگو باشد که چرا در زمینه توسعه ۳۰ هزار مگاواتی برق هیچ اقدامی نکرده است، در حال حاضر ظرفیت تولید کمتر از ۶۰ هزار مگاوات است که موجب شده کشور با چالش خاموشی‌ مواجه شود.

وی با اشاره به توضیحات وزیر نیرو در مجلس افزود: این توضیحات به هیچ عنوان قابل قبول نیست، دولت باید نسبت به تأمین برق اقدام می‌کرد، انداختن تقصیر به گردن رمز ارز‌ها و کشاورزان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، چرا باید در این شرایط نیروگاه‌ها در دوران اورهالی به سر ببرند، آیا زمان دیگری نمی‌توان برای اورهال کردن انتخاب کرد؟


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام