پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
با رفع تحریم های جزئی به آمریکا اعتماد نمی کنیم/ باید هزار و ۶۰۰ تحریم علیه ایران برداشته شود
با رفع تحریم های جزئی به آمریکا اعتماد نمی کنیم/ باید هزار و ۶۰۰ تحریم علیه ایران برداشته شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد که تا هزار و ۶۰۰ تحریم علیه ایران برداشته نشود گفت‌وگویی رقم نمی خورد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خروج نام سه ایرانی از لیست تحریم های آمریکا، گفت:  آمریکایی ها از ابتدا  سیاست فشار را در برخورد با ایران مدنظر گرفته اند، از زمانی که متوجه اقدامات و ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل سیاسی کاری هایشان شدند، سیاست چماق و هویج را دنبال می کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها از یک سو، از مذاکره و گفت و گو می گویند و از طرف دیگر تحریم شرکت ها و بانک های بزرگ را رقم می زنند، اما در کنار آن چند نفر از شخصیت های حقوقی ایرن از لیست تحریم ها خارج می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها هزار و 600 مورد تحریم علیه ایران انجام داده است که بیش از 900 مورد آن مربوط به تحریم افراد است از مسئولین گرفته تا فرماندهان نظامی و انتظامی، وزرا و افراد مختلف را شامل می شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: برداشتن چند مورد تحریم نمی تواند دیوار بی اعتماد ایران به آمریکا را بردارد، وقتی به آمریکا خوش بین می شویم که نسبت به رفع هزار و 600 مورد تحریم اقدام شود، از نظر ما تقسیم بندی تحریم ها به تحریم کنگره، دولت، هسته ای و نظامی قابل قبول نیست.

آصفری در ادامه اظهار داشت: در برجام به دنیا ثابت کرده ایم ایران به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست. برداشتن دو مورد تحریم شخصیت های حقیقی و حقوقی نمی تواند اعتماد از دست رفته ملت ایران نسبت به آمریکایی ها برگرداند، آمریکا زمانی می تواند اعتماد را جلب کند که دست از دشمنی خود از ملت ایران بردارد و همه تحریم ها چه هسته ای چه نظامی و چه نظامی و اقتصادی و مالی و بانکی را رفع کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایران با رفع چند مورد تحریم جزیی به آمریکا اعتماد نمی کند و تصور نشود که با چنین اقداماتی دست از اجرای قانون مصوب مجلس، خروج ار پروتکل الحاقی و افزایش غنی سازی بر می داریم  و حاضر به مذاکراتی فراتر از برجام می شویم./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام