پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان مرکزی( قسمت اول)؛
مذاکره با وزارت نیرو برای بهسازی شبکه برق روستایی خمین/ تلاش برای ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) اراک/رایزنی برای رفع مشکل تلفن و اینترنت روستاهای محلات و دلیجان
مذاکره با وزارت نیرو برای بهسازی شبکه برق روستایی خمین/ تلاش برای ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) اراک/رایزنی برای رفع مشکل تلفن و اینترنت روستاهای محلات و دلیجان

اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست های را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

ضرورت رفع مشکلات اینترنت در روستاهای استان مرکزی

علیرضا نظری نماینده مردم خمین و رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس از پیگیری اختصاص اعتبار جهت اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی از طریق وزارت نیرو خبر داد که براساس آن، سهمیه 20 روستای خمین به 35 روستا افزایش یافت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در خصوص مشکلات اینترنت روستاها به ویژه روستاهای خمین گفت: وزیر ارتباطات به رفع نواقص اینترنت روستایی بی‌توجه بوده چراکه از ابتدای مجلس یازدهم بارها از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مشکلات اینترنت به ویژه اینترنت روستایی و عدم پوشش شبکه اینترنت همراه، مکاتبات و تذکراتی داشتیم که متأسفانه طی این چند ماه اقدام چشمگیری از طرف این وزارتخانه صورت نگرفت اما پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از پروژه تعریض راه خمین- قورچی باشی بازدید کرد و در این خصوص گفت: با توجه به حجم ترددها و تصادفات خون بار در این محور که باعث گلایه مندی مردم شده است، پیگیری های لازم در خصوص تعریض و رفع اشکلات این محور صورت گرفته که 7 کیلومتر آن در حال انجام بوده و بعد از پایان 7 کیلومتر، مابقی نیز در اسرع وقت انجام شود.

نماینده مردم خمین در مجلس همچنین با دکتر رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار کرد و در این خصوص گفت: در این دیداربا توجه به تعدد موضوعات مطرح شده و نیز ضرورت حضور میدانى، در هفته جاری ایشان به شهرستان‏‏‏هاى خمین، محلات و دلیجان سفر خواهند نمود.

 

ضرورت تسریع در احداث و راه اندازی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) اراک

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در آیین افتتاح پروژه های بهداشت و درمان شهر اراک ، از وزیر بهداشت خواستار رسیدگی ویژه به مشکلات این حوزه در استان مرکزی شد و از وزیر بهداشت خواستار تسریع در احداث و راه اندازی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) اراک، رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای شاغل، رفع کمبود آمبولانس در استان مرکزی شد و بررسی عدم فعالیت اتاق عمل در بیمارستان های خنداب و کمیجان و نبود تجهیزات کافی و کمبود آمبولانس و هزینه بالای فرزند آوری شد.

وی همچنین از پیگیری ها و ملاقات ها با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری  در خصوص احداث بازارچه دائمی صنایع دستی شهر خنداب  گفت: کلنگ زنی این بازارچه بر زمین زده شد که این بازارچه شامل ۸ غرفه بوده که در ۲ طبقه ساخته خواهد شد و با افتتاح آن ۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان خنداب ایجاد می شود ضمنا پیگیری ها در خصوص ثبت جهانی بازار اراک ، پروژه گردشگری دره گردو و سایر اقدامات مربوط به این حوزه با جدیت ادامه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس وضعیت ورزشی روستای قلعه نو را بررسی کرده و ضمن بازدید از زمین فوتبال شهدای قلعه نو ،نسبت به تکمیل و تجهیز این زمین تاکید کرد که در این بازدید سرمربی تیم فوتبال شهدای قلعه نو عدم امکانات را مهم ترین مشکل این تیم اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم امکانات سه گروه سنی نونهالان ،نوجوانان و جوانان در یک تایم تمرین می کنند.

وی همچنین از پیگیرهای مستمر از وزارت ارتباطات و تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی جهت رفع مشکل اینترنت همراه در روستاهای استان خبر داد که در این خصوص مشکل اینترنت همراه روستاهای یاسبلاغ، غینرجه، ده نمک، درمن و عقیل آباد با نصب تجهیزات مخابراتی به روز مرتفع گردید.

 

ضرورت رفع مشکل تلفن و اینترنت روستاهای محلات و دلیجان

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس با اشاره به پیگیری های خود گفت: با آقای مهندس آمره مدیرکل آب منطقه ای جلسه داشتم که موضوع حق آبه کشاورزان نیم ور و باقر آباد و سایر روستاها بود همچنین قرار شد برای رهاسازی آب سد کوچ ری جهت تقویت آب رودخانه لعل بار با آقای حبیبی معاون وزیر در امور سدهای کشور مذاکره و نتیجه را تا پایان هفته اعلام نماید و در مورد آب شرب راوه و باقر آباد با اقای عرفان نسب و نیز آقای جانباز معاون وزیر صحبت وقول دادند از محل تنش برای رفع مشکل بودجه تخصیص دهند.

وی همچنین از جلسه با مدیر کل مخابرات در مورد تلفن بزیجان،دهکده گل، هستیجان و راونج خبر داد و در این خصوص  گفت: صحبت های لازم صورت گرفت وایشان قول داد که کمک کند.ضمنا هم با رییس مخابرات کل کشور و هم با معاون وزیر تماس گرفته و قرار شد مساعدت کنند، همچنین مشکل تلفن مزوش و توت حل شد که تشکر می کنم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در حوزه علمیه خواهران شهرستان محلات حضور پیدا کرد. در این نشست که حجةالاسلام ربانی امام جمعه محترم شهرستان محلات و تعدادی از مسئولان استانی و کشوری حوزه های علمیه حضور داشتند، مقرر شد ایجاد یک پژوهشکده دینی و علمی کشوری در محل زمین حوزه علمیه در دستور کار قرار گیرد.

سلیمی همچنین با خانم مهدوی مدیر ارتباطات استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد که در این جلسه، خواستار حل مشکلات برخی از روستاهای و مناطق شهری شهرستان های محلات و دلیجان از جمله روستاهای دربه جوقا ،خاوه ، دریدان و توت در شهرستان دلیجان و همچنین روستاهای بزیجان ، گلچشمه ، چهلرز و ... در شهرستان محلات در خصوص رفع مشکل تلفن و اینترنت شد./

 

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام