پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری خبر داد:
تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با محوریت نحوه هزینه کرد اعتبارات
تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با محوریت نحوه هزینه کرد اعتبارات

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس یازدهم، محور اصلی این تفحص را نحوه هزینه کرد اعتبارات و وجود برخی بی عدالتی‌ها در بین اساتید و هیأت‌های علمی برشمرد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: گزارشاتی در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات در دانشگاه آزاد، پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی افراد و بی عدالتی‌ها در بین اساتید و هیأت‌های علمی به ما واصل شد که تصمیم به تفحص برای صحت سنجی این گزارشات گرفتیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل اقدام برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی نحوه کسب درآمدهای دانشگاه آزاد و ارقامی است که از دانشجویان دریافت می‌شود، گفت: به ویژه در ایام کرونا که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و طبیعتاً مخارج دانشگاه کمتر است، دانشگاه آزاد هیچ تدبیری برای کاهش دریافت شهریه از دانشجویان نداشت.

وی تصریح کرد: همچنین نحوه هزینه کرد شهریه‌های اخذ شده از دانشجویان نیز محل سئوال است که در این رابطه نیز تحقیق و تفحص صورت خواهد گرفت.

تحقیق و تفحص به معنای متخلف بودن دستگاه مخاطب نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم تأکید کرد: تحقیق و تفحص به هیچ عنوان به معنای رخ دادن قطعی تخلف در دستگاه مخاطب نیست، بلکه این تفحص باعث بررسی نقاط ضعف و قوت و برخورد با تخلفات احتمالی است.

بر اساس گفته آصفری نماینده متقاضی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، این طرح هم اکنون در نوبت بررسی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار دارد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام