پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
سهم استان مرکزی در صادرات کشور چشمگیر نیست
سهم استان مرکزی در صادرات کشور چشمگیر نیست

منتخب مردم اراک ،کنیجان و خنداب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود استقرار بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی و تنوع تولیدات بومی سهم این استان در صادرات کالای غیرنفتی کشور ناچیز است.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری ،منتخب مردم اراک ،کمیجان و خنداب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  صبح سه‌شنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کشاورزی این استان نسبت به رفع موانع تولید و حمایت ویژه از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: برخی کمبودها و ضعف ها در مدیریت‌ شهرک های صنعتی باعث تعطیل و نیمه تعطیل شدن برخی واحدهای تولیدی خصوصی و دولتی شده که این شکل مدیریت جای گلایه‌مندی دارد.
وی افزود:مجموع صادرات و واردات کشور در سال گذشته ۷۲میلیارد دلار بوده که سهم استان مرکزی در این بین کمتر از یک میلیارد دلار و بسیار ناچیز بوده است.

آصفری ادامه داد: حمایت همه‌جانبه از تولید هم‌ با هدف حفظ و ایجاد اشتغال جدید و هم در راستای افزایش میزان صادرات و توسعه اقتصادی و صنعتی کشور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار گرفته و تمام ظرفیت مالی و اعتباری کشور باید در این راستا بکار گرفته شود.

وی گفت: باید با نگاه کارشناسانه و منطقی دلیل گرایش برخی افراد به کالاهای خارجی فهرست بندی شود و باایجاد تعامل هر چه بیشتر با تولیدکنندگان و ارائه مشوق های مختلف این قشر را ملزم به تولید کالای با کیفیت، ارزان قیمت و رقابتی نمود.

آصفری اظهار داشت: دولت و مجلس باید به تولید با هدف حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید، کارآمدی و افزایش نرخ بهره‌وری نگاه کنند و از منابع مختلف در این راستا با نظارت هر چه بیشتر هزینه کنند.

منتخب اراک، کمیجان و خنداب بیان کرد: ضعف زیرساختهای بازار حمل و نقل ،نظام توزیع و مشکلات در رساندن محصولات به دست مصرف کننده،تمایل مردم برای خرید محصولات خارجی،تولید کالاهای غیر استاندارد و تعرفه پایین کالاهای وارداتی ،وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های دولتی،زیاد بودن تعطیلات رسمی کشور از مهمتربن موانع تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امنیت شغلی باید برای کارگر و کارفرما باهم فراهم شود و دستگاه های نظارتی باید این فرآیندی که در برخی موارد باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود را مدیریت کنند.

آصفری ضعف دادسراها در رسیدگی به شکایات حوزه کارگری و تولیدی را از مهمترین مشکلات حوزه کسب و کار عنوان کرد و افزود: اعمال تحریم های بین المللی، قیمت گذاری غیر منصفانه محصولات از دیگر موانع تولید هستند که باید برای حل آنها چاره‌اندیشی کرد.

وی نرخ بالای بیمه ی اجباری نیروی کار ،بی ثباتی در قیمت مواد اولیه تولید ،دریافت تسهیلات از بانک ها،ضعف در بازار سرمایه را از دیگر موانع تولید دانست و گفت: در مقابله با گسترش ویروس کرونا باید اقدام جدی صورت پذیرد تهدیدات تبدیل به فرصت شود خط تولید فلان کارخانه به کارهای ضد عفونی کننده و تولید ماسک اختصاص یابد.

آصفری تاکید کرد: بنده در بحث صنایع در موضوعات مختلف در واردات و صادرات نگاه سیاسی ندارم،در تولید ،صنعت و اشتغال ،سیاسی بازی مخاطره آمیز است.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام