پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیام ایستادگی و مقاومت ملت را به رخ جهانیان می کشد
مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیام ایستادگی و مقاومت ملت را به رخ جهانیان می کشد

آصفری گفت: مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات پیام روشن و شفاف ملت ایران به دشمنان را به جهانیان خواهد رساند و آن هم پیام ایستادگی و مقاومت ملت در برابر ارزش های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در نشست هم اندیشی و بصیرت افزایی انتخاباتی گفت: دکترین پایه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی راهبردها و فرمان مقام معظم رهبری است و در این راستا حرکت خواهد کرد اما دشمنان در طول این سال ها به بهانه هسته ای دنبال اهداف دیگری بودند.

آصفری اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و توانمندی های جوانان متخصص و انقلابی به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کرده و البته فعالیت در حوزه هسته ای در طول این سال ها از فراز و نشیب های زیادی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه روند مذاکرات در جمهوری اسلامی با تغییر دولت ها تغییر پیدا میکند که طرف مقابل هم روش ها را تغییر داده و این یک ضعف بزرگ است چراکه نبود یک چشم انداز مشخص در مذاکرات همواره آسیب هایی به منافع کشور وارد کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: روند مذاکرات در جمهوری اسلامی نباید سلیقه ای باشد و با تغییر دولت ها تغییر روش ها صورت پذیرد چراکه نتیجه مذاکرات و روند آن باید به عزت و سربلندی ملت ایران و حفظ منافع ملی ختم شود.

آصفری افزود: مقام معظم رهبری از ابتدای شکل گیری مذاکرات در دولت فعلی همواره هشدارها و بی اعتمادی خود نسبت به طرف های غربی را تذکر داده اند و به کار بردن نرمش قهرمانانه در این راستا صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان مجلس در روند مذاکرات یک الزام بود که بارها توسط مجلس گوشزد شد و شخص وزیر امور خارجه خود موافق این کار بود اما شخص خود رییس جمهور کاملا مخالف بود که دلیل مخالفت هم این بود که اگر در مذاکرات فتح الفتوحی به دست می آید آن را تنها به نام دولت ثبت کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: راستی آزمایی و اقدام گام به گام برای رفع تحریم ها ازجمله برنامه های مهم مجلس در مذاکرات گذشته بود که نادیده گرفته شد که مذاکرات به انتخابات ۹۶ گره بخورد و دولت به مردم بگوید اگر دنبال نتیجه گرفتن مذاکرات هستند باید آنها را انتخاب کنند و همواره به مردم گفته شد ما زبان دنیا را بلد هستیم و نتیجه آن شعارها توقف همه پیشرفت های هسته ای شد.

آصفری اضافه کرد: دولت روحانی دستاوردهای هسته ای را به شکل کاملا رایگان در اختیار طرف مقابل قرار داد و مقام معظم رهبری بارها مخالفت خود را نسبت به این کار اعلام کردند که در نهایت با بدعهدی و دبه کردن طرف مقابل روبه رو شدیم.

وی ادامه داد: راه اندازی مجدد فعالیت های هسته ای که نمونه آن پیشرفت بالای ۷۰ درصدی راکتور اراک بود کاری بسیار دشوار است که بخشی از ضررهای بسیار زیادی به کشور را جبران کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در طول انقلاب هرکجا به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کردیم پیشرفت حاصل شده و هرکجا که غفلت کردیم علاوه بر عقب ماندگی فرصت ها را از دست داده ایم که نمونه آن حوزه هسته ای است.

وی با اشاره به اینکه اقدام راهبردی مجلس یازدهم یک اقدام بسیار موثر در راستای احقاق حقوق هسته ای بود بیان کرد: اگر در مجلس قبلی انجام میشد جلوی بسیاری ازخسارت ها را می گرفت.

آصفری اظهار کرد: امروز جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات و گره زدن آن به انتخابات یک مسئله مهم است که بارها مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی هشدار داده اند چراکه دولت با این اقدام بار دیگر به دنبال فریب مردم بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت:دولت روحانی به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکرد که نمونه های آن در بازگرداندن ارزش پول ملی و اعتبار گذرنامه ها بود که امروز بی سابقه ترین تورم و تحریم وزیر امورخارجه حاکی از عملیاتی نشدن وعده های دولت دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع شده که ۱ هزار و ۱۰۰ مورد آن مربوط به شخصیت ها و ۵۰۰ مورد آن مربوط به سازمان ها، نهادها، شرکت ها و مجموعه ها است که طرف مقابل حاضر به لغو اکثر آنها به جز ۱۰۰ تحریم اصلی که مربوط به تحریم های بانکی و مبادلات می باشد، شده است.

آصفری یادآور شد: طرف مقابل برای رفع ۱۰۰ تحریم اساسی که عمدتا بانکی و مالی هستند به دنبال نتیجه انتخابات ۲۸ خرداد است و می خواهد ببیند دولت آینده چه دولتی خواهد بود تا بتواند روش خود را تغییردهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین بی تدبیری دولت روحانی گرانی بنزین بود ادامه داد: علاوه بر آثار نامطلوب داخلی آثار بین المللی بدی به همراه داشت و بخشی از تحریم ها ناشی از این بی تدبیری بزرگ دولت روحانی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات پیام روشن و شفاف ملت ایران به دشمنان را به جهانیان خواهد رساند و آن هم پیام ایستادگی و مقاومت ملت در برابر ارزش های اسلامی است.

آصفری بیان کرد: شورای نگهبان فصل الخطاب انتخابات است و همه باید به نظر شورا احترام بگذارند و مشارکت گسترده در انتخابات سرنوشت ساز است و همه باید با سلایق مختلف در این انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی پذیرش fatf به ضرر کشور خواهد بود چراکه fatf روزنه های دور زدن تحریم ها را خواهد بست و لذا اگر هم قرار باشد این معاهده را بپذیریم باید کلیه تحریم ها برداشته شوند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام