پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
با موافقت نمایندگان؛
طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در اولویت بررسی قرار گرفت
طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در اولویت بررسی قرار گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز با ۱۲۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه علنی با بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

سیدکاظم دلخوش درباره این طرح، گفت: طرح بیمه کارگران ساختمانی چندی پیش در مجلس تصویب شد اما شاهدیم که ۹ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد و این مسئله باعث شده بیمه کارگران ساختمانی سهمیه بندی شود و آنان مشکلات زیادی دارند.

وی بیان کرد: به دلیل کسری بودجه و از آنجایی که در بودجه این مبلغ ناقص دیده شده، کارگران ساختمانی نمی توانند از حق قانونی خود برخوردار شوند و اصلاح این قانون به خاطر آن است که کارگران ساختمانی از حق خود برخوردار شوند.

در ادامه جلسه، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است نمایندگان به اولویت بررسی این طرح رأی مثبت دهند، چرا که رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران و حل و فصل مشکلات آنان اهمیت زیادی دارد.

همچنین سیدرسول فرخی در موافقت با طرح مذکور گفت: بار مالی این طرح تأمین شده و از این لحاظ هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: لازم است مشکلات بیمه ای کارگران ساختمانی حل و فصل شود.

در ادامه جلسه، محسن زنگنه در مخالفت با اولویت بررسی این طرح گفت: از نظر بنده این طرح هیچ اولویتی ندارد و هیئت رئیسه مجلس باید توضیح دهد این طرح ها چرا با عجله در دستور کار مجلس قرار می گیرند و بسیاری از طرح های دیگر که اهمیت بیشتری هم دارند و ماه هاست در نوبت بررسی قرار دارند، در دستور کار صحن علنی قرار نمی گیرند.

همچنین محمدحسن آصفری طی تذکری شفاهی اظهارداشت: نمایندگان مدتی است که درخواست تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد و اتاق صنایع و معادن را ارائه کرده اند.

وی بیان کرد: ما مخالف نیستیم که وضعیت بیمه کارگران ساختمانی باید تعیین تکلیف شود اما لازم است تحقیق و تفحص های مهم به ویژه تحقیق و تفحص از اتاق صنایع و معادن که پول زیادی در آنجا حیف و میل می شود هم در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه و آصفری، گفت: زمانی که تحقیق و تفحص توسط نمایندگان ارائه می شود، ابتدا به کمیسیون مربوطه و در آنجا بررسی می شود.

وی گفت: معمولا مجلس در روزهای سه شنبه گزارش‌های نظارتی، سوال از وزرا و تحقیق و تفحص ها را مورد بررسی قرار می دهد و اگر تحقیق و تفحصی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود، قطعا در دستور کار قرار می دهیم.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام