پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
با حضور محمد حسن آصفری:
سند آمایش سرزمین استان مرکزی رونمایی شد
سند آمایش سرزمین استان مرکزی رونمایی شد

سند آمایش سرزمینی استان مرکزی روز پنجشنبه با حضور نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت رونمایی شد و نقاط ضعف و قوت سند مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدحسن آصفری، در حاشیه آیین رونمایی این سند در جمع خبرنگاران، افزود: سند آمایش سرزمین به‌عنوان یک سند بالادستی در برنامه هفتم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تخصیص بودجه و اعتبارات استان‌ها بر اساس این سند ۲۵ ساله انجام صورت می‌گیرد، نیاز است مغایرت‌های سند مذکور و نواقص موجود در آن  در کوتاه ترین زمان ممکن به نهاد ریاست جمهوری اطلاع رسانی شود.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور اراضی کشور اظهار داشت: پیرو تدوین سند آمایش سرزمین در شورای عالی آمایش کشوری، توسط کارگروه‌های تخصصی بیست گانه دفتر نماینده اراک  بررسی و تحلیل کارشناسی شد.
آصفری اظهار داشت:بعد از بررسی سند مذکور مشخص شد ظرفیت‌ توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنگونه که شایسته نام و  شان استان مرکزی است در سند مذکور لحاظ نشده است.
آصفری با اشاره به اینکه سند چشم انداز برنامه هفتم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی از سال جاری در کشور بر اساس سند آمایش کلی کشور تدوین و اجرایی می‌شود، گفت: سند آمایش سرزمین استان مرکزی نیز در کارگروه های تخصصی  با اقدامات کارشناسی تحلیل می‌شود تا برای تخصیص اعتبارات ، سهم استان مغفول نماند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام