پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
نگاه سیاسی از مذاکرات وین برداشته شود
نگاه سیاسی از مذاکرات وین برداشته شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تازمانی که نگاه سیاسی از مذاکرات برداشته نشود و نگاه فنی به میان نیاید، صحبت ها قابل پذیرش نیست و می توان گفت تمام این ادعاها به انتخابات ریاست جمهوری گره خورده است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهار نظر عراقچی در خصوص جدیت آمریکایی ها برای بازگشت به برجام، گفت: آمریکایی ها در گذشته نیز چنین ادعاهایی داشته و اگر آنها واقعیت را می گویند دیگر نیاز به مذاکره نیست، چرا که همه چیز روشن و شفاف است، ایران اقدامات خود را انجام داده اما دولت آمریکا گامی برنداشته، اکنون باید تحریم ها را بدون چانه زدن بردارد، از سوی دیگر ایران نیز پس از راستی آزمایی، مانند گذشته به تعهدات برجامی خود عمل می کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: تا زمانی که نگاه سیاسی از مذاکرات برداشته نشود و نگاه فنی به میان نیاید، صحبت ها قابل پذیرش نیست و می توان گفت تمام این ادعاها به انتخابات ریاست جمهوری ایران گره خورده و دامی بیش نیست.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها برای انتخابات 1400 تدارک دیده اند، دولت هم از این جهت علاقه مند است انتخابات را از دست ندهند و ریاست جمهوری را به جریان وابسته به خود واگذار کند و برای کارنامه خودش هم اگر شده، تکلیف را یکسره کند. این در حالی است که نیاز به طولانی شدن مذاکرات نیست، قرار بود تحریم ها برداشته شود، اگر گفته شود طرف غربی علاقمند به برداشتن تحریم ها است این علاقه زمانی قابل قبول است که تحریم ها یک جا برداشته شود نه گام به گام.

این نماینده مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری و مجلس خط قرمز ها را مشخص کرده‌اند و دولت باید طبق روند اعلامی مذاکرات را دنبال کند، اما با موضوع مذاکرات، سیاسی برخورد می کنند و مذاکرات را راهکاری برای تاثیر گذاری در انتخابات ریاست جمهوری می دانند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: بیان اینکه طرف مقابل علاقمند است، سیاست نخ نما شده‌ای است که مردم ایران در سال 96 این موضوع را تجربه کردند همان صحبت ها امروز تکرار می شود و مردم دیگر باور نمی کنند، الان نوبت غربی ها است، باید تحریم ها را لغو کند و در مقابل ایران نیز غنی سازی 20 درصد خود را متوقف می کند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام