پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
افغانستان برای تأمین امنیت به همسایگان اعتماد کند
افغانستان برای تأمین امنیت به همسایگان اعتماد کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس معتقد است بعد از خروج آمریکا از افغانستان، دولت این کشور باید با اعتماد به همسایگان، برای حفظ امنیت خود تلاش کند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پی اقدام آمریکا جهت خروج از خاک افغانستان، گفت: آمریکایی ها بیش از 12 هزار نیرو در افغانستان با هدف تبدیل کردن این کشور به پایگاهی جهت آموزش و تربیت گروه های تروریستی برای حضور در افغانستان و پاکستان داشتند تا بتوانند به اهداف تروریستی خود دست پیدا کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه آمریکایی ها را حامی اصلی تروریسم در منطقه دانست و افزود: حضور آنها در افغانستان برای ایجاد ناامنی در منطقه بود اما اکنون که دیدند اقداماتشان صرفا موجب از دست رفتن منابع شده و به صلاح نیست از خاک این کشور خارج شدند همچنین کنگره آمریکا نیز این اجازه را نمی دهد که نیروهای نظامی آمریکا بیش از این در این کشور حضور داشته و متحمل هزینه های جانی و مالی شوند.

وی افزود: امروز نخبگان، رسانه ها و احزاب مختلف آمریکا خواستار بازگشت نیروهای نظامی این کشور از سراسر دنیا شده اند تا هزینه ای که صرف آنها می شود، صرف حل مشکلات داخلی شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه دولت افغانستان باید به دولت های همسایه اعتماد کند، خاطرنشان کرد: امنیت کشورهای منطقه صرفا به دست خود آنها تأمین می شود و زبان و فرهنگ مشترک می تواند ظرفیتی برای تأمین این امنیت شود./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام