پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
بازدید از دانشگاه علم و صنعت اراک
نشست هم اندیشی و هم افزایی در خصوص نقش آفرینی دانشگاه صنعتی اراک با حضور محمد حسن آصفری برگزار شد
نشست هم اندیشی و هم افزایی در خصوص نقش آفرینی دانشگاه صنعتی اراک با حضور محمد حسن آصفری برگزار شد

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی فعالیت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و پارک علم و فن آوری را موازی یکدیگر دانست و افزود:این موازی کاری حاصل خوبی ندارد و همانطور که شاهدیم این دو جایگاه اقدام قابل قبولی در عرصه علمی کشور را در کارنامه کاری خود ندارند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری از اراک، محمدحسن آصفری در بازدید از دانشگاه صنعتی اراک، گفت:این دانشگاه در رابطه با اقتصاد دانش بنیان گام های موثری برداشته است و این موضوع باتوجه به صنعتی بودن استان مرکزی بسیار حائز اهمیت است، دور زدن تحریم ها، افزایش تولید در بخش های مختلف، تحقق اقتصاد مقاومتی و در مجموع استقلال و خودکفایی با اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.

وی با بیان اینکه کشورهای موفق امروز به اقتصاد دانش بنیان پرداخته اند و این مهم در موفقیت این کشورها دخیل بوده است، افزود: یکی از پایگاه های ارزشمند در کشور در بخش اقتصاد دانش بنیان دانشگاه صنعتی اراک است و این دانشگاه باوجود فضا و امکانات محدود گام های خوبی را در این عرصه برداشته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس دوره نهم دو بار وزیر علوم را برای پاسخ به سوال در خصوص دانشگاه صنعتی اراک به مجلس فراخوانده گفت: در زمان مجلس وقت جدول جذب دانشجو که به پیوست دانشگاه تهران بود با پیگیری های صورت گرفته برای هر دانشگاه به صورت مجزا در نظر گرفته شد و  با پیگیری های انجام شده ردیف اعتباری برای دانشگاه صنعتی اراک تعریف شد.

آصفری وضعیت علمی کشور را بیمار توصیف کرد و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فن آوری موازی یکدیگر فعالیت دارند و متاسفانه گام موثر و قابل توجهی در این عرصه برداشته نشده است.

وی ادامه داد: در بخش پذیرش دانشجو عرضه و تقاضا مشخص نیست و این سردرگمی در بخش هایی مانند کشاورزی هم دیده می شود و نیاز سنجی دقیق برای هدایت درست کشاورزان وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش صنایع نیز وضعیت همینگونه است و به صنعتگر و تولیدکننده نقشه راه مشخصی ارائه نشده است، تصریح کرد: در بخش آمایش صنعتی، علمی یا سرزمینی بررسی درستی صورت نگرفته که بر اساس نیازسنجی تعداد نفرات مشخص برای تحصیل در شاخه های مختلف اعلام و بر این اساس هدایت صورت بگیرد، حاصل نبود برنامه ریزی و نیازسنجی درست حجم قابل توجه فارغ التحصیلان بیمار است.

آصفری بیان کرد: برای هر منطقه باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل هدف گذاری و تخصیص اعتبار صورت بگیرد نه اینکه بر اساس سلیقه تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: در تمام بخش ها نیاز به بررسی های دقیق وجود دارد که این شامل پذیرش دانشجو در رشته های مختلف نیز می شود، به عنوان نمونه در رشته پزشکی به حد اشباع رسیده این در صورتی که کشور در بخش تولید و صنعت نیاز به نیروی ماهر دارد و پرداختن به آن می تواند چرخ اقتصاد کشور را به جریان اندازد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهمترین مسئله برای کشور اقتصاد دانش بنیان است و دانشگاه های صنعتی می توانند در این عرصه نقش محوری و کلیدی ایفا کنند.

آصفری با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از معادن کشور مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: امروز معادن را در اختیار افرادی قرار می دهند که مرتبط و کننده کاردر این بخش نیستند و متاسفانه امضا بازی ها کشور را متضرر کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به علم و تحصیل، گفت: محیط مناسب باید در اختیار دانشگاه قرار بگیرد که دانشجو در شرایط و‌ محیط مناسب تحصیل و مهارت و علم لازم را برای کار و فعالیت به دست آورد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام