پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
در شورای اداری فرمانداری اراک مطرح شد
مقابله با گران فروشی مورد توجه قرار گیرد
مقابله با گران فروشی مورد توجه قرار گیرد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بر مقابله سریع با معضل گران فروشی از سوی متولیان امر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی به نقل از خبرگزاری مهر،محمد حسن آصفری روز پنج شنبه در شورای اداری شهرستان اراک، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا فشار بسیاری مردم وارد شد به طوری که بسیاری از صنوف تعطیل بودند و در پرداخت هزینه اجاره بهای مغازه و مسکن خود دچار مشکل شدند، باید در این راستا اقدامات لازم انجام پذیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: از ۴۵ هزار میلیارد تومان که دولت مصوب کرد که قرار بود از این مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان بابت معیشت، ۵ هزار میلیارد تومان برای صنایع بزرگ و ۱۵ هزار برای صنوف آسیب دیده اختصاص پیدا کند حال این سوال مطرح است تا چه اندازه توانستیم مبلغی از این اعتبارات را برای صنفی مانند کارگران ساختمانی، روز مزد، پیک موتوری و… جذب کنیم که در این راستا نیازمند گام‌های جدید از سوی دولت هستیم.

وی در ارتباط با بحث کارگری عنوان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم داخلی (ناکارآمد بودن بعضی از مدیران) و تحریم خارجی تولید کنندگان با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان مجلس گفت: استان مرکزی به سبب برخورداری از ۲۷۰۰ واحد صنعتی تنها ۳۰ درصد ظرفیت آن فعال و بخش اعظم آن تعطیل است با این وجود کارگر با مشکل مواجه می‌شود بنا بر این توجه به بحث کارگری موضوعی بسیار مهم است.

اصفری با بیان اینکه مساله گرانی که ربطی به قیمت ارز ندارد در حال افزایش است، گفت: متأسفانه امروزه مساله گرانی به صورت ساعتی در حال افزایش است. از دیوان محاسبات خواستم افرادی که در استان ارز ۴۲۰۰ تومانی نیمایی خریداری کردند، مشخص کنند تا بدانیم چه کالاهایی در کشور و خارج تولید یا خریداری کردند.

وی عنوان کرد: موضوع گران فروشی موضوعی جدی است که باید کمیته نظارت بر قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف کننده بر آن توجه کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان مجلس گفت: متأسفانه میدان برای گران فروشان باز شده و در این شرایط تاخت و تاز می‌کنند و کسی هم به آن‌ها اعتراضی نمی‌کند بنابراین باید با گران فروشی مقابله کرد.

آصفری عنوان کرد: در بخش تخصیص اعتبارات تملک دارایی باید سهم شهرستان و استان داده شود و مدیران استان برای دریافت این سهم تلاش کنند.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه کاره تقاطع غیر هم سطح سنجان و بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ولیعصر اراک را مهم بر شمرد و تاکید کرد: هر ماه یک جلسه به منظور پیگیری این موضوع برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام