به گزارش دفتر روابط عمومی به نقل از خبرگزاری ایسنا محمدحسن آصفری امروز پنجشنبه پنجم تیرماه در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر امنیت جمهوری اسلامی است و شاکله کنونی آن با گذشته بسیار تفاوت کرده است، افزود: هر چه برای ارتقا و هوشمندسازی این نیروها و ساختار آنها هزینه شود، قطعا اثربخش است و به شکل گیری امنیت پایدار بسیار کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در امنیت داخلی و خارج از مرزها دارد، گفت: آنچه مهم است، اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی است و هرچه این اعتماد بیشتر باشد، احساس امنیت فزون‌تر خواهد بود.

آصفری با بیان اینکه گاهی برخی اقدامات باعث می شود در حوزه کارگری اعتماد به نیروی انتظامی کم ‌شود، تصریح کرد: شاهد هستیم که برخی از کارخانه ها با کمترین قیمت و با استفاده از رانت و لابی به افراد فروخته می‌شوند و نیروی انتظامی در این واگذاری‌ها هیچ نقشی ندارد، اما به محض بروز کوچکترین مشکل و اعتراض، نیروی انتظامی دست به کار می‌شود و کارگران نیز به پلیس امنیت احضار می‌شوند، اگر اجازه اعتراض و دفاع از حق به کارگران حتی در فضای مجازی داده نشود، قطعا موضوع ناامنی و اعتراض خیابانی مطرح می شود.

وی تاکید کرد: اراک قطب صنعت و کارگری است، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صنعتی که ۱۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، اما دو میلیون تومان حقوق کارگر را نمی‌دهند، باید به پلیس احضار شوند.

این نماینده مجلس در خصوص فعالیت برخی کانال‌های تخریب گر در فضای مجازی، اظهار کرد: در انتخابات سال گذشته کانال‌های تلگرامی تخریب گری فعالیت داشتند که منتظریم تا تکلیف عوامل آنها مشخص شود، حتی شب گذشته مجدد مطالبی در یکی از کانال های تخریب گر دیدم که مجدد فعال شده اند و لازم است که پلیس فتا با قدرت بیشتری به این حوزه ورود کند و قطعا برخورد با همین رفتارها احساس امنیت را افزایش می‌دهد.

آصفری با تاکید بر توجه و مقابله جدی با سرقت دام و احشام، بیان کرد: در وقوع برخی از جرائم لازم است که فرد حتما در جریان عنوان جرم خود قرار گیرد و از آن مهمتر خانواده نیز باید بدانند که فرزندشان به چه جرمی دستگیر شده و در کجاست و نباید این موضوعات فراموش شود.