پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین شکست تحریم های آمریکا را رقم می زند
قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین شکست تحریم های آمریکا را رقم می زند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهادر مجلس تاکید دارد که قرارداد ایران و چین از شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا خبر می دهد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به امضای قرارداد 25 ساله ایران و چین، گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد سطح روابطش را با کشورها به ویژه چین و روسیه افزایش دهد همچنین علاقه مند به توسعه روابط بین الملل با سایر کشورها هستیم، اعتقاد دارم در مدتی که تحریم ها اعمال شده باید سطح روابطمان را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، صادرات و ورادات  توسعه می دادیم چرا که باعث می شد فشار آمریکایی ها بر علیه کشور کاهش یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: هر چه بتوانیم سطح روابط مان را با سایر کشورها افزایش دهیم، جذب سرمایه گذاری، فروش منابع نفتی و تبدیل میعانات نفتی فراهم می شود و می توان فشارهای اقتصادی آمریکا را جبران کرد.

وی تاکید کرد: جو سازی امروز آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی نسبت به بالارفتن سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و چین نشان از ناکارآمدی تحریم ها است. در واقع نشان می دهد تحریم ها و سیاست فشار حداکثری آمریکا نتوانسته جمهوری اسلامی ایرن را منزوی کند بلکه تهران مسیر خود برای توسعه روابط با کشورها را ادامه می دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: جوسازی ها علیه قرارداد ایران و چین و عصبانیت آمریکا از این قرارداد به این دلیل است که می دانند که با بالا رفتن سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی با سایر کشور هم بازار اقتصادی ایران را توسعه و هم قدرت چانه زنی در دیپلماسی برای پیگیری حقوق و مطالبات ملت ایران را بالا می برد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: البته این نکته باید مدنظر قرار گیرد که باید تمام توافقنامه ها، معاهده ها و پروتکل های بین المللی در مجلس تصویب شود، مجلس قطعا از توسعه روابط با همه کشورها حمایت خواهد کرد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام