پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
معافیت‌های صادرات در قوانین دیده شود
معافیت‌های صادرات در قوانین دیده شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید در زمینه تسهیل در امر صادرات معافیت‌هایی را در قانون مد نظر قرار دهیم، گفت: متأسفانه وقتی صادرکننده ما می‌بینند که باید کالایی را با ارز ۱۵ هزار تومانی صادر و از سوی دیگر از دولت ارز ۲۵ هزار تومانی بگیرد، دیگر فعالیتش به صرفه نیست و میل به صادرات نخواهد داشت.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با میزان با اشاره به آسیب‌های خام فروشی در کشور گفت: ما اگر بتوانیم بسیاری از کالا‌هایی که به صورت خام از ما خریداری می‌شود را به فرآورده‌های دیگر تبدیل و در نهایت آن‌ها را صادر کنیم این امر تأثیر مثبتی در امر صادرات کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید در زمینه تسهیل در امر صادرات معافیت‌هایی را در قانون مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: متأسفانه وقتی صادرکننده ما می‌بینند که باید کالایی را با ارز ۱۵ هزار تومانی صادر و از سوی دیگر از دولت ارز ۲۵ هزار تومانی بگیرد، دیگر فعالیتش به صرفه نیست و میل به صادرات نخواهد داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه یکسری تحریم‌های داخلی و ضوابط و دستور‌العمل‌های غلط در زمینه صادرات باعث شده تا جلوی صادرات در بخش‌های مختلف گرفته شود.

آصفری بیان داشت: باید حوزه‌هایی نظیر گمرک و بانک‌ها در امر صادرات هماهنگ عمل کرده تا بتوانیم در امر صادرات مشکلات عدیده خودمان را حل و فصل کنیم.

اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام