پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:
حضور مردم در صفوف طولانی مرغ قابل قبول نیست/مسئولین پاسخگو باشند
حضور مردم در صفوف طولانی مرغ قابل قبول نیست/مسئولین پاسخگو باشند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بر لزوم پیگیری مشکلات مردم از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: با گذشت چهل سال از انقلاب حضور مردم در صف های طولانی مرغ و روغن قابل پذیرش نیست.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن آصفری عصر شنبه در دیدار با مسئولین و مردم شهر جاورسیان از توابع شهرستان خنداب اظهار کرد: با وجود تمامی مسئولین از نمایندگان گرفته، استاندار، فرماندار، بخشدار، مدیرکل و… کسی نباید جرأت کند که نسبت به محصولات تولید داخلی است، این‌گونه رفتار کند و باید نظارت لازم در این حوزه‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های دامی از جمله کنجاله و ذرت در حال پرداخت است. این در حالی است که هم این ارز ۴۲۰۰ تومانی را دولت از جیب مردم بر می‌دارد و از سوی دیگر باید مردم مایحتاجی مانند مرغ را کیلویی ۲۵ هزار تومان یا در بعضی نقاط ۴۰ هزار تومان تهیه کنند و این مسائل حاکی از عدم نظارت مسئولان است چرا که اگر نظارت به طوری جدی وجود داشت این گونه رفتارها را شاهد نبودیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها مانند پروژه‌های عمرانی این عدم نظارت وجود دارد اگر نظارت لازم صورت پذیرد، بسیاری از موضوعات قابل حل است.

منابع کشور در جای خود استفاده نمی‌شود

آصفری خاطر نشان کرد: کشور ایران از منابع ارزشمند مالی و درآمدی برخوردار است اما متأسفانه در جای خود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ این قبیل اتفاقات و مشکلات را به ویژه در استان مرکزی کمتر شاهد باشیم.

وی بیان کرد: به عقیده بنده اگر بخواهیم در بحث مدیریت ارزیابی نسبت به عملکرد مدیران اتخاذ شود، مدیری می‌تواند حائز کسب بهترین نمره باشد که در جایگاه مدیریت خود تنها به نشستن بر پشت میز مدیریت بسنده نکند بلکه خود در میان مردم حضور پیدا کند و از روند اجرای پروژه‌های مختلف سرکشی و بازدید به عمل آورد چرا که اگر این گونه پیش رود مدیر نیز به بهترین نحو ممکن عمل و مشکلات را پیگیری می‌کند اما اگر این گونه‌ها نباشد، مشکلات کنونی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دولت انقلابی و جوان افزود: منظور از جوان بحث سن نیست بلکه برخورداری از روحیه جوانی است همانطور که شهید سردار سلیمانی با وجود ۶۰ سال سن روحیه جوانی برخوردار بود و مشکلات مردم را به طور مستمر پیگیری می‌کرد.

مسئولان مطالبات مردم را در ادارات مختلف از نزدیک پیگیر باشند

آصفری عنوان کرد: تمامی مسئولان از جمله فرمانداران باید خودشان مشکلات مردم را پیگیری کنند و لزومی ندارد که حتماً پشت میز خود باشند بلکه روند رسیدگی به مطالبات مردم را در ادارات مختلف از نزدیک پیگیر باشند اگر این اقدامات انجام شود، حتی با وجود تورم و گرانی مردم اعتراض نمی‌کنند اما هنگامی که تورم و گرانی است و نظارتی وجود ندارد، مردم فکر می‌کنند کسی به درخواست‌های آنها رسیدگی نمی‌کند.

وی افزود: هنگامی که نظارتی از سوی مسئولان برای برطرف ساختن مشکلات مردم صورت نپذیرد، با حیف و میل بیت المالی که متعلق به همه مردم است، مواجه می‌شویم.

حضور مردم در صفوف طولانی مرغ قابل قبول نیست

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: بنده نسبت به این قضایا حساس هستم و با مرغ فروشان دیدار داشتم و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتم، در اولین روز کاری مجلس از وزیر جهاد کشاورزی یا وزیر صمت علت وقوع این مسائل را جویا خواهم شد. با گذشت چهل سال از انقلاب نمی‌توان قبول کرد که مردم در صف‌های طولانی برای دریافت مرغ، روغن باشند یا حتی با کمبود آن مواجه شوند. این اتفاقات قابل قبول نیست. و امیدواریم در سال جاری این اتفاقات کمتر به وجود آید و با روی کارآمدن دولت بعدی پیگیری بیشتری نسبت به مطالبات مردمی انجام شود و گره گشایی در مسائل اقتصادی کشور صورت پذیرد و این امر انجام شدنی است.

آصفری به مسأله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات ۱۴۰۰ باید پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود و حضور نیافتن در پای صندوق رأی مشکلی حل نمی‌شود. در هر صورت کشور از قانون برخوردار است و مطابق قانون اساسی باید دولت تشکیل شود.

مردم باید مشارکت حداکثری داشته باشند تا دولتی انقلابی، جهادی و پرکار روی کار بیاید

وی افزود: هنگامی که دولت با پشتوانه بیشتر مردم شکل بگیرد و با حجم میلیونی از آرای مردمی همراه شود موجب بالا رفتن اقتدار نظام، افزایش قدرت چانه زنی دولت پشت میز مذاکرات با قدرت‌های بزرگ برای پیگیری مطالبات مردم می‌شود و لازم است که تمامی مردم در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری داشته باشند تا یک دولت انقلابی، جهادی و پرکار روی کار آید و بتواند مشکلات را در عرصه داخلی و بین الملل حل کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در ارتباط با حوزه انتخابیه خنداب بیان کرد: با گذشت چندین ماه از عمر مجلس یازدهم توانستیم اعتباراتی را برای بخش‌های مختلف از جمله دهیاری‌ها و شهرداری، درمان در جاورسیان و خنداب جذب کنیم و امسال نیز درصدد هستیم در حوزه‌های مختلف گام‌های بیشتری برداشته شود تا پویایی، توسعه و موفقیت این شهرستان را شاهد باشیم.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام