پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک:
چرا زمانی که هنوز اعتبارنامه اعضای هیات رئیسه تائید نشده در مورد آئین نامه اعمال نظر می کنند
 چرا زمانی که هنوز اعتبارنامه اعضای هیات رئیسه تائید نشده در مورد آئین نامه اعمال نظر می کنند

اینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون تا زمانی که اعتبارنامه دو سوم از اعضای هیات رئیسه تصویب و تائید نشده نمی توانند برای نمایندگان و مجلس تصمیمی اتخاذ کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری، به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، محمدحسن آصفری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خود، گفت: دیروز ظاهرا هیات رئیسه مجلس جلسه ای تشکیل داده در خصوص امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون ها تصمیماتی گرفته اند در حالی که هنوز اعتبارنامه های آن ها تائید نشده است.

وی افزود: همچنین براساس قانون اساسی و اصل سوم آن در مورد رفع تبعیضات ناروا همه موظف به توجه و تلاش برای اجرای کامل این اصل هستند و امروز استحضار دارید در شرایطی که تورم بیش از 40 درصدی در جامعه وجود دارد و فشار به طبقه متوسط و پایین به بیشترین حد خود رسیده است توازن حقوق و مزایا دیده نشده است.

وی ادامه داد: مردم و بازنشستگان سوال می کنند که چگونه است حقوق کارکنان دولت 50 درصد افزایش پیدا کرده اما حقوق بازنشستگان تنها 15 درصد و این با قانون اساسی مغایر است.

نماینده مردم اراک در تذکر پایانی خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید، گفت: من درخواست می کنم در اولین فرصت وزرای اقتصادی به مجلس دعوت شوند و برنامه های خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند، نباید شعار سال و تاکید رهبری تنها تبدیل به بنر و همایش شود و باید هر چه مطلوب تر به شکل عملیاتی درآید.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این تذکر، تصریح کرد: ما دیروز ابتدا جلسه مشترکی بین هیات رئیسه و کمیسیون آئین نامه داشتیم و موضوع تذکر شما مورد بحث قرار گرفت و مشخص شد کمیسیون مشترک صلاحیت ورود به بررسی دستورالعمل را دارد و سپس وارد دستور و موضوع شدیم در ضمن قانون اساسی نیز بین منتخب و نماینده تفاوتی قائل نیست و تصویب آئین نامه بخشی از آغاز کار مجلس است.

وی افزود: در مورد بخش دوم تذکر و حضور وزرا در مجلس نیز قرار است در ابتدای مجلس و تا زمانی که هنوز طرح ها و لوایح در دستور قرار نگرفته به تدریج وزرا و مسئولین در جلسات متمادی دعوت شوند تا گزارشات و عملکرد و برنامه های خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام