پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک در مجلس:
رفع موانع تولید کلید توسعه پایدار است
رفع موانع تولید کلید توسعه پایدار است

«محمدحسن آصفری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نماگذاری سال ها با عناوین اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، نشانگر دغدغه معظم‌له نسبت به مسائل اقتصادی و تقویت شرایط معیشتی مردم است. 

وی ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید شرایطی فر اهم کنند که نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری جنبه شعاری به خود نگیرد و با تدوین برنامه‌های مدون و راهگشا در راستای حمایت همه جانبه از تولید و تولیدکننده نسبت به حل مشکلات اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون برخی موانع بر سر راه تولیدکننده و سرمایه‌گذاران به خصوص در حوزه صنعت وجود دارد که در صورت بی‌توجهی به رفع این موانع رشد اقتصادی چندانی در کشور اتفاق نمی‌افتد.
آصفری اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار برای دریافت یک موافقت اصولی باید بیش از ۱۸۰ روز درگیر بروکراسی و آمد و شد به نهادهای دولتی باشد که بسیاری از این قشر در این مسیر طولانی و طاقت‌فرسا از ادامه راه منصرف می‌شوند، بنابراین کاهش زمان صدور مجوزهای لازم و همراهی با تولیدکنندگان باید مورد توجه جدی واقع شود.

وی اضافه کرد: برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به جای همراهی با تولیدکنندگان به محلی برای دلالی زمین تبدیل شده‌اند و یک تولید کننده برای دریافت زمین مورد نیاز خود باید بخش عمده‌ای از سرمایه خود را هزینه کند در صورتی که زمین مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم از قبیل برق، آب، گاز و راه دسترسی باید در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه در اختیار این قشر قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برجسته‌ترین نقطه ضعف زنجیره تولید مواد معدنی، خام فروشی است و می‌طلبد که مسئولان با ایده‌پردازی نوین و استفاده از دانش روز این مشکل را حل کنند. آصفری افزود: صنایع و معادن کشور و استان مرکزی برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو نیاز دارند که این مهم باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه‌ریزی اصولی مهندسان داخلی محقق شود.
مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام